Primăria Timișoara anunță că a câștigat definitiv procesul intentat de Sindicatul Liber al Salariaților pentru suspendarea organigramei.
Astfel, documentul adoptat în 2023 rămâne valabil. Administrația Fritz a susținut că noua organigramă a fost fundamental pentru reorganizarea primăriei.
„Sindicatul Liber al Salariaților, care reprezintă 10% din angajații Primăriei, a încercat în ultimii 3 ani, în repetate rânduri, blocarea reformei administrative și a reorganizării instituției inițiate de administrația actuală. Astfel, a atacat în instanță atât organigramele administrației, cât și concursurile de angajare lansate”, a transmis Primăria Timișoara.
În urma deciziei date, marți, de magistrații Curții de Appel Timișoara, instituția funcționează în continuare conform organigramei în vigoare. Ultima modificare fiind înființarea Direcției Generale Proiecte și Lucrări Municipale pentru Sport și Transport Feroviar, la cererea instanțelor judecătorești.
Primăria Timișoara a inițiat un proiect nou de modificare a organigramei în urma măsurilor fiscal-bugetare adoptate prin Legea 296/2023. Proiectul de Hotărâre de Consiliu Local a fost publicat în urmă cu câteva săptămâni, în data de 15 noiembrie.
În urma modificărilor impuse de lege, numărul total de posturi de reduce cu 10%, respectiv se reduc 51 de posturi din totalul celor existente. Sunt desființate posturile de șef birou și structurile lor. Numărul de posturi de conducere se reduce la maxim 8% din posturi. Astfel, se desființează 20 de posturi de conducere, la nivelul instituției. Măsurile trebuie implementate până în 31 decembrie 2023.