Luni, autoritățile locale au semnat noul contract pentru măturarea și întreținerea străzilor, cu firma care a câștigat licitația, compania austriacă Brantner Servicii Ecologice. Nicolae Robu a declarat că își dorește ca Timișoara să devină cel mai curat oraș din România. Deocamdată însă compania trebuie să deschidă un punct de lucru în Timișoara și reprezentanții companiei spun că se vor apuca undeva înainte de Paște, adică la finalul lunii aprilie, de treaba propriu-zisă.
Contractul este unul pentru 48 de luni, începând cu data de 11 februarie, cu o valoare totală de 72 de milioane de lei. Practic, contractul include 1.227 de străzi, iar caietul de sarcini prevede 15 utilaje cu care să se curețe străzile, dintre care: 12 bucăți automăturătoare cu normă de poluare euro 6, 9 măturătoare electrice, șapte autocisterne și opt autocisterne cu spălător. Toate mașinile celor de la Brantner se vor încadra în normativele de poluare euro 6. Compania nu a mai lucrat în Timișoara până acum.
Cei de la Brantner au însă o activitate importantă în România. Firma se ocupă de curățenia în sectorul 2 al Cluj Napoca, ceea ce reprezintă jumătate de oraș. De asemenea, se ocupă și de curățenie în Drobeta-Turnu-Severin, Reșița și mai au puncte de lucru la Piatra-Neamț și Sibiu. Compania are 286 de angajați, dintre care patru sunt în conducere, șapte în zona administrativă și 285 sunt șoferi și muncitori necalificați. În Timișoara, se vor face angajări după deschiderea punctului de lucru.
Curățenia în centru se va face la foc continuu
În zona centrală, curățenia se va face și în zilele nelucrătoare, în trei schimburi. „Am făcut această promisiune timișorenilor și când promit ceva, trebuie să se îndeplinească. Voi avea grijă ca și la capitolul salubritate ceea ce promit să devină realitate. Ne dorim să fim cel mai curat oraș din România, să fim bine înțeleși și pentru asta suntem dispuși să plătim”, a precizat primarul Nicolae Robu.
Brantner va începe munca abia în primăvară
David Alexander Zeininger, CEO-ul companiei austriece din România, a precizat că mai sunt necesare și ceva avize, pe lângă comanda de utilaje și angajarea de oameni și estimează că se va începe în jurul sărbătorii pascale. „Depinde ce ordin lunar primim de la Primărie. Începem etapizat. Încercăm înainte de Paște, dacă avem 50-60 de oameni, putem deja lucra. În funcție de ce am de făcut, asta e etapizat. Am comandat utilaje noi, de 1,28 milioane de euro. Peste tot unde am început, am comandat utilaje noi”, a declarat austriacul Zeininger.
Ce se colectează va ajunge fie la deponeul de la Ghizela, fie la centrul de reciclare din cadrul Colterm. David Zeininger a precizat că firma nu s-a înscris la prima licitație, la care nu s-a adresat nimeni, din lipsă de timp. Anterior, până în noiembrie, de curățenie stradală se ocupa tot Retim Ecologic Service, care acum se ocupă doar de ridicarea deșeurilor.