După ce președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Romeo Dunca, a recunoscut că nu știe cine, ce, cum, în legătură cu mega proiectul feroviar pe ruta Reșița – Timișoara, primarul Nelu Popa a lămurit cine va aprinde semnalul verde pentru plecarea din stație a primului tren pe hidrogen din România.
Edilul-șef al Reșiței a dezvăluit că municipalitatea, prin societatea Transport Urban Reșița, care astăzi gestionează transportul public cu autobuze, se va ocupa în următorii ani nu numai de tramvaiele ultramoderne pe care orașul le așteaptă să vină din Turcia, ci și de trenul-tramvai care va lega orașul de pe Bârzava de capitala Banatului. „Primăria Reșița, prin TUR, face la ora asta documentația de licențiere pe cale ferată.”, a spus Popa. Practic, societatea de transport public încearcă să obțină licență pentru a putea opera pe calea ferată ce urmează să fie modernizată printr-un proiect de mai multe sute de milioane de euro în asociere cu Consiliul Județean Caraș-Severin, Primăria Timișoara și Consiliul Județean Timiș. „Cei de la Primărie lucrează la partea de proiect, iar noi studiem ce trebuie făcut pentru a ne licenția. Am luat legătura cu persoane de la CFR, de la AFER, adunăm informații pentru că încă nu știm foarte clar cum va arăta acest proiect futurist. Suntem la stadiul de studiu, de învățare, cerem consultanță pentru a ști exact care sunt pașii pentru ca noi să ne autorizăm pentru transport pe cale ferată.”, ne-a precizat Dănuț Jurubescu, director al Transport Urban Reșița.
Zilele trecute, aleșii județeni din Timiș și Caraș-Severin și-au dat votul pentru achiziția studiilor de prefezabilitate și fezabilitate, pentru întocmirea proiectului tehnic și a actelor necesare obținerii finanțării.