Administrația locală a organizat astăzi o amplă dezbatere pe tema mașinilor de mare tonaj, care distrug drumurile proaspăt reabilitate. Reprezentanții executivului sunt hotărâți să ia măsuri.
Municipalitatea reșițeană are în plan elaborarea unei strategii pe termen lung privind protejarea drumurilor din orașul de pe Bârzava. Asta, pentru că milioanele de euro care au fost investite până acum în reabilitarea șoselelor se pot duce pe apa sâmbetei în doar câțiva ani. În acest sens, la sediul Primăriei Reșița au fost convocați reprezentanți ai transportatorilor, aleși locali, dar și cei care gestionează serviciul juridic al mini-parlamentului cărășean.
,,Potrivit graficului întocmit de Poliţia Locală, oraşul este tranzitat zilnic de 25-30 de maşini de mare tonaj, care afectează reţeaua rutieră, însă nu ştiu dacă perceperea unei taxe ar fi de folos. Cu toate acestea, în condiţiile în care oficialii Drumurilor Naţionale refuză constant să preia şoselele în administrare este posibil să fie o soluţie. Nu am consultat populaţia cu privire la acest subiect, însă acest aspect nu trebuie ignorat”, a explicat astăzi edilul-şef al Reşiţei, Mihai Stepanescu.
Această soluţie însă rămâne momentan în suspans, mai ales că transportatorii care au luat parte la întâlnire s-au declarat nemulţumiţi de „taxa de oraș“, care de altfel este percepută și la Caransebeș.
Propunere de variantă
În ce privește mașinile de mare tonaj care străbat Reșița cu fier vechi pentru procesul de producție de la TMK, administrația a luat în calcul altă variantă.
„Am dat dispoziție Direcției Juridice să trecem în interes public o porțiune de drum din platforma Mociur, pentru a ocoli zona centrală a orașului cu aceste materiale grele, pentru a nu distruge drumurile și a nu deranja fonic reșițenii. De asemenea, realizăm un studiu de fezabilitate și un proiect cu privire la un drum care să facă legătura între Valea Țerovei, acel drum de centură existent în Valea Țerovei, și respectiv incinta TMK. Totodată, sper eu în mai multe răspunsuri din partea Drumurilor Naționale vizavi de proiectarea și execuția inelului de centură al Reșiței, atât de necesar. Din ultimele răspunsuri ale lor rezultă că nu au bani prevăzuți în această a doua parte a anului pentru proiectare, cu atât mai puțin pentru execuție ”, a adăugat primarul orașului.
Soluțiile rămân în analiza departamentului juridic, iar această strategie va fi adusă în atenția consiliului local în viitoarea ședință.
“Administrația locală a organizat astăzi o amplă dezbatere pe tema mașinilor de mare tonaj, care distrug drumurile proaspăt reabilitate”. Cu cine a dezbatut subiectul? Cu… mini-parlamentului cărășean? Sau cu peretii, cum a facut la dezbaterea despre Funicular? Sau cu sine insusi, dupa cum declara chiar dl Stepanescu “Nu am consultat populaţia cu privire la acest subiect, însă acest aspect nu trebuie ignorat”. Cata dreptate are! Resita ar trebui declarat oras pietonal, astfel nu s-ar strica niciodata carosabilul de milioane pe care-l avem.
Haules Baules, sa traieste primarele Stefanescu si familia lui! da sa traieste si familia mea. Daca deschide drumul in Mociur o sa se faca ecologie si toate firmele de colectare de fier vechi o sa prospereze si noi pa linga ele Unii o sa fura cu masinile altii cu carucioarele altii cu spinarea si altii cu gura ca nu le doare, mo! Sa dea dispozitie sa deschida drumul sa ne chemam si noi ajutoare din Spania si Anglia sa curatam locul de fier vechi. Saru mana pa obraz dom primar. Dam si noi o atentie o maslina daca ne servesti.
https://expressdebanat.ro/cum-se-distreaza-parlamentarii-de-caras-severin-in-sezonul-estival-afla-unde-isi-petrec-concediul
Am vrea sa aflam si ce face domnul primar in concediu. Sau, daca e prea indiscreta intrebarea, macar unde face. Sau poate a fost deja, ca pare bronzat. Ca doar nu l-o fi dat doamna cu emulsie autobronzanta.
Daca deschide drumul in Mociur o sa pazeasca fierotaniile cu Politia Comunitara, cu angajatii de la spatii verzi si cine i-a plantat ideea creata pe post de neuron. Si-asa impusca silvicultoru 2 iepuri ca vanatoru. Revitalizeaza activitatea economica prin legalizarea furtului de fier vechi si face protectie sociala in zona rezidentiala Mociur. Genial!
Ca sa vezi ce stricaciuni fac 20-30 de masini de mare tonaj, daca asfaltul este de proasta calitate si cativa biciclisti ramasi in Resita pot face astfel de stricaciuni. ce sa mai zic de marile orase unde tranziteaza sute de vehicule chiar mii in fiecare zi.
Rolul unei dezbateri este sa asculti parerile pro si contra, e rau sa incerci sa ai grija de ceva ce s-a realizat dupa multi, multi ani? “Ilenus” i-ai pus gand rau Primarului? Vezi ca dai de banuit, il studiezi prea atent.Ar fi bine sa lasati criticile, asta este cel mai simplu, nu necesita nici minte nici efort. Ati auzit de ” Gigi contra”?
acum ca s-au modenrnizat drumurile din oras esti si normal sa se ia anumite masuri pentru protejarea lor. orase ca arad, bacau, baia mare, cluj, constanta, giurgiu, si multe altele au aceasta taxa. dar se pare ca orice lucru pozitiv din oras se loveste de tot felul de specimene care nu au nimic mai bun de facut decat sa comenteze. doamnelor, domnilor, daca aveti ceva de spus referitor la subiect, de ce nu participati la aceste dezbateri in loc sa va ascundeti in spatele anonimatului?
Nicoleta, puteai scrie primar cu p mic, ca n-ai inceput propozitia cu el si nici el nu e chintesenta ideii de primar. Ce e evident si se vede de la o posta nu trebuie studiat. E inutil. Dar am inteles ca e studiat la Antipa desi e inca in functie.