Peste jumătate dintre acoperișurile deja verificate nu au documentele necesare. Expertizele tehnice vor hotărî dacă mai rămân sau nu pe blocurile din Reșița.
Încă de anul trecut, primăria a trecut la inventarierea acoperișurilor făcute de asociațiile de proprietari. S-a început cu zona Govândari, acolo unde peste jumătate dintre acoperișuri nu au documentele necesare. În perioada următoare, se va continua cu partea de sus a orașului. Asta după ce, săptămâna trecută, vântul puternic a smuls acoperișul de pe trei blocuri din oraș, repetându-se astfel istoria de anul trecut. Viceprimarul Daniel Călin afirmă că este rezultatul lucrărilor suportate de asociațiile proprietari, făcute cu bani puțini, neautorizate și fără proiecte.
„E foarte clar că și acoperișul este responsabilitatea asociațiilor de proprietari. Dar să ne gândim ce impact putea avea vântul dacă bătea la ora 07:40, când copiii merg la școală iar părinții lor merg la lucru”, a avertizat Daniel Călin. De aceea, primăria va verifica fiecare acoperiș din oraș și va trimite notificări către toți cei care nu au avize și autorizații. După notificări, se va trece la expertize prin care se va stabili dacă lucrările astfel executate sunt sigure sau nu.
„Cele sigure rămân, pentru celelalte trebuie găsite soluții fie de consolidare, fie de demolare. Cu siguranță, primăria va sprijini situațiile când va fi necesară demolarea. Primăria nu poate face acele acoperișuri pentru că ele țin de domeniul privat dar, la blocurile care au fost reabilitate, s-au schimbat inclusiv acoperișurile. Blocurile care au probleme pot intra în procesul de reabilitare în care 25% pun cetățenii, 25% pune primăria și 50% sunt fonduri europene”, a încheiat viceprimarul Reșiței.