Pe modelul lui Dominic Fritz de la Timișoara, și primarul Reșiței, Ioan Popa, caută omul potrivit pentru postul de administrator public sau city manager, cum mai este el cunoscut. În acest scop, s-a dat liber la înscrieri. Și pentru că unul dintre criteriile obligatorii pe care candidații trebuie să le îndeplinească este simțul umorului, în cursă intră și președintele PLUS Caraș-Severin, Daniel Toma, despre care unele voci spuneau de ceva vreme că va prelua funcția direct, în virtutea coaliției de la centru.
S-a vorbit pe la colțuri că la Reșița postul de administrator public va fi preluat de președintele PLUS Caraș-Severin, asta după ce la nivel național s-a parafat înțelegerea între PNL, USR-PLUS și UDMR. Daniel Toma nu a ocupat însă până acum fotoliul de city manager, rămas vacant după pensionarea lui Vasile Paul. În schimb, primarul Ioan Popa a anunțat oficial în urmă cu câteva zile că dă startul înscrierilor pentru cei care doresc să facă echipă cu el. Noul city manager va avea următoarele atribuții:
Desigur, candidații trebuie să îndeplinească mai multe condiții:
Această ultimă condiție i-a atras atenția și lui Daniel Toma, cel care apreciază metoda primarului Reșiței de selecție a administratorului public. „Am analizat profilul pentru această poziție, îndeplinesc criteriile cerute, simțul umorului nu-mi lipsește, în consecință voi aplica. Am avut discuții cu domnul primar Ioan Popa legate de acest subiect și salut decizia dumnealui de a apela la această procedură de selecție. Un proces transparent și crearea unei baze de selecție cât mai consistentă pot asigura un rezultat bun la final, chiar și în cazul funcțiilor numite. Prin aceeași procedură, la Timișoara, Dominic Fritz a reușit să-și aleagă partenerul în urma unei selecții la care au aplicat peste 300 de persoane. Sper ca Primăria Reșița să reușească să stârnească interesul cât mai multor persoane preocupate de dezvoltarea orașului.”, a declarat Daniel Toma pentru Express de Banat.
Primarul Ioan Popa așteaptă de la cei interesați, în format electronic, un CV și o scrisoare de intenție, adresate Mariei Țugmeanu, șef serviciu Resurse Umane, până la data de 19 martie. Persoanele selectate vor susține un interviu, iar 3 finaliști vor fi invitați la o discuție cu o comisie de selecție, condusă de edilul-șef. Câștigătorul va semna un contract de management până la sfârșitul mandatului.