Șeful administrației județene nu înțelege de ce ar trebui să ocolească unii oamenii din Dognecea 30 de km pentru a ajunge la Reșița, spre exemplu, atât timp cât există un pod trainic la doar 900 de metri distanță de cel prăpădit.
Înainte de toate, Romeo Dunca îi asigură pe cei care l-au acuzat de neputință că „podul din Dognecea reprezintă una din sutele de priorități ale județului”. Mai apoi a indicat vinovații pentru starea deplorabilă în care a ajuns podul de metal din comuna cărășeană: „Adus în această stare de trecerea timpului și de sutele de camioane supraîncărcare care l-au agresat în cursul zecilor de ani scurși de la revoluția din decembrie, acesta nu mai corespunde normelor de circulație. Primarul Rof, unul din vinovații pentru această situație a intrat iarăși în campania electorală. După ce basculantele acestuia încărcate cu tonaje care depășesc capacitatea de portanță a podului respectiv și de necaz că aceasta agresiune asupra infrastructurii județene încetează, pozează în apărător al nevoilor populației. E rușinos și deranjant că tupeul acestui profitor pe nume Rof, care a supt ani întregi din resursa județului încasând bani nemunciți de la DDJ după ce a umflat cu mii de ore facturile emise, devine dintr-odată o umilă victimă”.
Președintele CJ mai spune că nu a avut niciodată bani suficienți pentru a repara podul care acum se închide deoarece nu mai oferă siguranță celor care îl traversează. „Adevărul e că suma disponibilă e insuficientă, iar timpul trecut a fost folosit pentru a întocmi documentele necesare înlocuirii podului ieșit din garanție. Diferența de 3 milioane, de la ce avem disponibil de la Guvern până la suma necesară, arată dimensiunea efortului care trebuie făcut de CJ pentru a rezolva nevoia cetățenilor din Dognecea.”, a explicat Romeo Dunca. Iar pentru a demonstra că în niciun caz nu poate fi acuzat de lipsă de interes a anunțat că exact în momentul în care Express de Banat anunța că Serviciul Rutier al IPJ Caraș-Severin aprobase solicitarea CJ de închidere a podului, Direcția de Drumuri Județene a primit Proiectul Tehnic și listele de cantități pentru podul cel nou, precum și soluția provizorie până la realizarea investiției.
Serviciul Rutier stabilise și comunicase Consiliului Județean faptul că circulația se va desfășura atât timp cât podul de metal e închis pe următoarea rută ocolitoare: DJ 586 – DJ 581 – Lupac – Giurgiova – DJ 586 A – Secășeni – Dognecea. Președintele Dunca îi dirijează însă pe oamenii afectați pe o rută mult mai scurtă: „În comună există azi, la o distanță de 900 m, un alt pod de beton, în stare bună, care poate compensa închiderea, din motive de siguranță, a celui ieșit din garanție.”
CITEȘTE ȘI:
Industria de cybersecurity a trecut de mult de granița unui simplu „lux” tehnologic, a devenit o necesitate absolută într-o lume interconectată, în care riscurile și atacurile cibernetice se multiplică...
Premiera teatrului reșițean, jucată în serile de joi și vineri, spune o poveste banală însă cu ramificații profunde pentru fiecare dintre noi. Regizorul Mark Cristopher Demeter își amintește propria-i...
CYBER FORUM 2024 – Timișoara devine capitala securității cibernetice, pe 14-15 noiembrie, 2024
Tel./Fax: 0355.429.481
WhatsApp: 0723.101.061
contact@expressdebanat.ro
publicitate@expressdebanat.ro
Reșița, Str. Făgărașului Nr. 10
Toate drepturile rezervate. © 2024 Express de Banat. ISSN 2248 – 1281