Prea multe bălării! Primăria Lugoj schimbă șefii de la Spații Verzi și Salubrizare

vegetatie uscata oras

Bate vântul schimbărilor în Primăria Lugoj, iar acest lucru este cauzat de mizeria din municipiu, semnalată aproape zilnic pe rețelele de socializare de către lugojenii nemulțumiți de nivelul ridicat de neîngrijire la care a ajuns orașul.

În ciuda promisiunilor actualei echipe din fruntea urbei, slaba activitate din teren a celor de la salubritatea comunitară și a celor de la Spații Verzi, vizibilă în tot orașul, a forțat decidenții din Piața Victoriei să modifice structura de coordonare și conducere din subordine, în speranța unei îmbunătățiri a lucrărilor de pe domeniul public. Administrația lugojeană urmează să înlocuiască șefii serviciilor subordonate, responsabile de activitățile de curățenie și întreținere a domeniului public al municipiului.

În prezent, coordonarea serviciului de sere și spații verzi este asigurată de Elena Olaru, iar serviciul de salubritate de Carla Lupșa. Deși primăria a aprobat unele investiții pentru mecanizarea activităților de curățenie și întreținere a spațiilor verzi, întreținerea orașului este încă la distanță de normalitate. Fie că este vorba de tăiatul ierbii sau adunarea crengilor căzute și a resturilor de la acoperișurile distruse de furtuna din 25 mai, ori ridicarea gunoaielor din coșurile stradale sau aruncate în locurile abandonate (vezi fostele centrale termice) de prin cartiere.

„Noi am investit în achiziționarea de utilaje și echipamente cu care cei de la salubritate și sere să poată lucra mai eficient și pe o arie mai mare, dar situația întreținerii orașului este încă deficitară. Am cumpărat mașini de măturat, spălat și aspirat, am dotat serele și salubritate cu tractoare și triciclete de transportat materiale am suplimentat numărul coaselor și a altor unelte necesare, însă noi primim în continuare sesizări de peste tot, pe partea de curățenie. Orașul nu arată cum ar trebui. Am lăsat cele două servicii să-și organizeze activitatea, astfel încât să facă față necesarului de lucrări, dar situația nu s-a îmbunătățit prea mult. Nu mai putem continua așa. În cadrul noii organigrame, care urmează să fie aprobată luna aceasta, vom desființa posturile de șefi de la serviciile de salubritate și sere, care vor intra în componența Serviciului Administrate Patrimoniu”, a declarat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.

Noua structură creată de administrația lugojeană va reuni în același loc serviciile subordonate, la sediul Meridian 22, unde se vor regăsi lucrătorii de la sere și spații verzi, care se vor muta de la sediul actual situat pe strada Bârzavei, dar și lucrătorii de la salubritatea orașului. Pentru întreținerea domeniului public al municipiului, a spațiilor verzi și activitățile de curățenie există un inventar mecanizat de patru tractoare, plus remorci pentru transport, două tractorașe de tăiat gazon, două mașini de măturat și spălat, o vidanjă pentru toalete ecologice, două triciclete electrice cu benă pentru transport materiale, 20 de coase, trei drujbe pentru toaletare copaci, aspiratoare de frunze și unelte manuale.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/