POVESTE DE VIAȚĂ. Ovidiu Orădan, călător prin Europa la volanul TIR-ului Dracula

Ovidiu Orădan

Deține unul dintre cele mai interesante și inedite camioane tunate din țară, care atrage privirile nu doar în trafic, ci și atunci când staționează, în România, sau oriunde s-ar afla în tranzit pe drumurile bătrânului continent. Din pasiune pentru meseria pe care și-a ales-o, dar și față de legenda lui Dracula, a investit peste 60.000 de euro în redecorarea mastodontului.

TIR-ul s-a clasat pe locul I în 2018, la Oradea, la evenimentul Truck Tuning Art, a fost desemnat „Cel mai tare din Cetate” la ediția din 2019, iar în luna august – 2023 a câștigat premiul „Best Paint” decernat la Alba Iulia, acolo unde mai mult de 100 de pasionați au fost prezenți pentru a-și expune camioanele pictate cu scene din filme celebre sau cabinele transformate în dormitoare de lux pe roți. Mai trebuie menționate și participările de anul trecut în Ungaria și în Italia la evenimente similare, unde succesul a însemnat clasarea între primele 20 de camioane dintre peste 300  prezente. „Dracula” a fost nominalizat și anul acesta, în Serbia, printre primele 20 de camioane personalizate din peste 400.

camion tatuat dracula

Camionul lui Ovidiu Orădan a fost tunat la Arad, unde i-a găsit pe cei mai buni artiști care au efectuat pictură manuală pe întreg vehiculul. Tematica aleasă este realizată și în interior. Cu alte cuvinte, cabina are decorațiuni cu numeroase simboluri legate de Dracula, între care și patul construit sub formă de sicriu.

dracula pe roti

remorca tir tatuat

După cum se poate constata, curentul acesta de „împodobire” a TIR-urilor a cuprins și România, iar în ultimii ani au loc adevărate festivaluri ale pasionaților de camioane și sunt organizate parade ale trailerelor în diferite orașe din țară. La ultimul eveniment de acest gen (desfășurat la Alba Iulia, în Cetate) au fost abordate diferite tematici, camioanele având pictate personaje din filme sau legende ca Dracula, Hulk, Venom sau Iron Man.

ovidiu oradan

„Acesta a fost visul meu de copil, să am un camion după care să întoarcă toată lumea capul când îl vede. TIR-ul Dracula face furori peste tot pe unde merge. S-a întâmplat o dată să vină cu vaporul până în Franța, la Calais, un român stabilit în Anglia, la Londra, acolo unde are un magazin cu specific Dracula, doar să mă vadă și să facă poze cu trailerul meu. Pe unde am traseu, mă opresc în parcări, vine lume să-l pozeze. O dată am intrat într-o benzinărie și mi-am văzut camionul pus în ramă pe un perete. Altă dată, în Germania, m-a oprit un echipaj de poliție și după discuții de rutină, am fost rugat să mai stau să aștept un copil pentru o poză. Deci, am făcut un camion special, ca să și reprezentăm țara, să ne mândrim cu simbolurile noastre”, spune arădeanul Ovidiu Orădan, cel care este nu doar șoferul ci și proprietarul a încă 67 de asemenea vehicule de transport. Sigur că nu toate sunt inscripționate, dar pentru alte două, are planuri mari în viitorul apropiat. „Cu Dracula, majoritatea timpului circul doar eu, dar când e nevoie, sigur că îl conduce și cineva dintre colegii mei. Spun asta, fiindcă are dotări speciale pentru transport la temperaturi scăzute, frig până la -30 de grade, sau cald, până la plus 30 de grade.”

Startul firmei de la două camioane cumpărate în leasing

În anul 2004, a înființat Compania Sull Trans din Arad, pornită ca o afacere de familie în care lucrează, de la începuturi, alături de tatăl și sora sa.

parking de tiruri sull trans

„Ne-am ridicat doar prin muncă, efort, stres și nopți nedormite pentru multe probleme care apar mereu, și care trebuie rezolvate. Tatăl meu a fost toată viața șofer profesionist, dar de vreo șapte ani s-a retras la garaj și coordonează activitatea de service. Iar sora mea, împreună cu o echipă de șase persoane, asigură partea de management logistic, de contractări și coordonare. Facem transport peste tot în Europa, mai puțin în Anglia și Elveția. În mare parte avem aceiași clienți care au încredere în noi și suntem apreciați pentru (cred eu) corectitudine, sinceritate și punctualitate, cele mai importante atuuri în activitatea noastră. Transportăm marfă generală, paletată, dar asigurăm și transport pentru camioane, tractoare, excavatoare și diverse utilaje.”

Niciunul dintre cele 68 de TIR-uri nu se află în garaj, toate circulă și transportă mărfuri. „Nu ne permitem timpi morți, în condițiile în care pentru fiecare trailer plătim lunar sume foarte mari pentru asigurări. Deci, camioanele trebuie să muncească pentru a ne acoperi costurile pe care le avem. Doar câteva sunt în leasing, aproape întreg parcul de vehicule ne aparține deja.”

lot de tiruri sull trans

Ovidiu Orădan, mărturisește că l-au pasionat TIR-urile de mic copil, dorindu-și din totdeauna să aibă unul. Ține mult la estetică, la curățenia interioară și exterioară a mașinii și are aceleași pretenții și de la șoferii care le folosesc. Spune că selecția de personal are loc doar în baza unor recomandări solide fiindcă știe cât de importantă este calitatea umană, ce înseamnă educația și corectitudinea celor care poartă prin Europa, numele firmei Sull Trans. „Acesta e și un alt motiv pentru care eu merg în curse. Vreau să mă asigur că oamenii mei sunt de calitate și păstrează o relație bună cu cei care ne-au devenit în timp, parteneri de încredere. Când e nevoie, plec aproape săptămânal și nu mi-e rușine să muncesc în continuare, o fac din pură pasiune. De pildă acum sunt în Ungaria, revin din Franța.” 

Femei șofer de TIR

În Compania Sull Trans, sunt șapte doamne și domnișoare curajoase, care dovedesc faptul că munca la volan nu este un apanaj al bărbaților și ar aparține doar lumii masculine. „Eu le apreciez în mod deosebit, mi se pare că femeile sunt mult mai serioase, mai punctuale și mai hotărâte. Uneori am impresia că nici nu mai știu de camioanele acelea pe care lucrează, fiindcă ele niciodată nu au probleme. Sau dacă au, le rezolvă fără să aibă nevoie de ajutorul nostru.”

tir sull trans

Ovidiu Orădan spune că e mulțumit cu lotul actual și nu-și mai dorește extinderea activității de transport prin achiziții de TIR-uri noi. Își dorește în schimb sănătate și activitate fără evenimente rutiere. A rămas marcat de pierderea a două vieți, colegi din companie, care au făcut infarct la volan pe când se aflau la muncă, pe șosele din Europa. „Camioanele și întreaga marfă au fost daună totală, dar aș fi preferat să pierd cinci TIR-uri, dacă aș fi putut păstra oamenii. Cu unul dintre ei eram foarte apropiat și mă aprecia ca pe propriul copil. Am suferit mult, am avut coșmaruri, abia mi-am revenit.” 

Ovidiu Orădan prețuiește mult viața, timpul liber petrecut alături de familie, de copii și de cei apropiați. Reflectează asupra momentelor plăcute și asupra reușitelor personale. Promite să surprindă din nou lumea cu cele două camioane care așteaptă să fie tunate. În curând!

Sursa foto: arhiva Sull Trans și Facebook Ovidiu Orădan

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/