POVESTE DE VIAȚĂ. Cu Adriana Sabatini, de la jurnalism la primii pași într-un business de succes!

machiaj adriana sabatini
1000x100 (1)

De doi ani există pe piața românească „Valeria Sabatini” – un brand de încălțăminte premium ce „combină luxul și măiestria cu un design inovator și ornamente unice.” O afacere pornită cu greu, cu ezitări și suficiente emoții, dar care s-a dovedit a fi de succes chiar și pe vreme de pandemie.

În doi ani a crescut și comunitatea de urmăritori pe Instagram depășind peste 17.300. Cifrele sunt importante pentru cei din domeniu care pot aprecia ce înseamnă identitatea vizuală, prezența unei afaceri în online și validarea pe platformele de socializare.

Originară din Brad județul Hunedoara, Adriana Sabatini s-a stabilit în Timișoara, orașul studenției sale. A fost jurnalist, reporter de televiziune la Digi24 Timișoara, dar când a simțit că focul creației începe să dea pe dinafară, și-a luat soarta în propriile-i mâini și a ales altă cale. „Sincer, nici acum nu știu care a fost momentul sau mai bine spus ce a produs declicul pentru a mă focusa pe idee. Niciodată nu am avut dorința expresă de a crea încălțăminte. Am început cu brandul sub un alt nume, fiindcă am luat-o inițial ca pe o joacă. După care mi-am valorificat latura creativă, artistică. Am luat decizia de a căuta variante, colaboratori, fabrici producătoare. Pur și simplu nu știam cu ce să încep. După doi ani am înțeles de unde mi se trage, că de fapt totul mi-a rămas «amprentat» și îi calc pe urme mamei care a condus o fabrică de încălțăminte, cândva tare demult! La început mi se părea imposibilă reușita în condițiile în care, pe piață, sunt foarte multe branduri românești bune.”

sandale sabatini

Mai târziu, a simțit pas cu pas că o atrage tot mai mult, că dezvoltarea afacerii „a început să facă parte din mine și îmi doream foarte tare să mă identific și mai mult cu ceea ce fac. Mi-am dorit să rezoneze numele brandului cu sentimentele mele și am decis să asociez două nume ale bunicilor mele: Valeria – mama mamei, iar Sabatini este numele celeilalte bunici a cărei familie este originară din Sicilia-Italia. Astfel s-a născut numele brandului «Valeria Sabatini» și cumva știu că port cu mine ființele dragi, pentru totdeauna (una dintre ele mai trăiește).”

     E greu să pornești la drum într-o astfel de afacere?

„Mă pot numi un om norocos fiindcă ajutorul a venit efectiv din partea oamenilor de la care nu mă așteptam, persoane cu notorietate în viața publică, unele dintre ele vedete. Ele m-au ajutat să cresc și eu nu înțelegeam de ce, ce am făcut să merit asta?  Poartă încălțămintea brandului Valeria Sabatini, numeroase interprete din zona muzicală, actrițe, sportive, persoane influente din social-media și amintim aici pe: Andreea Bălan, Lora, Adela Popescu, Ramona Filip, Alina Puscas, Anda Feher, Karolina Wozniak, Christina Ich, Theo Rose, Nicolle Stanese, Nicole Cherry. Dar cea care a zidit o importantă cărămidă la fundamentul meu și m-a ajutat să-mi crească aripi, a fost Codrina Apostol, om de online și designer din Iași. Ea mi-a dat încrederea de care aveam nevoie și atunci nu am avut cum să renunț. Atunci am luat-o și mai în serios și mai profund. Pentru că dacă stau și mă gândesc în urmă, parcă tot ceea ce începeam aveam tendința să renunț. Poate aveam nevoie să ard etape, nu știu. Sunt alții care devin ambițioși de la primul obiectiv pe care și-l propun, dar eu probabil că nu aveam un scop. Aveam multe plăceri pe partea de creativitate dar nu aveam un scop precis și nu știam cum să gestionez situația.”

Lucrurile nu au mers bine de la început în ceea ce privește creația. Primii 2.000 de euro se voiau investiți în tipare și prototipuri însă un „binevoitor” a lăsat-o pe Adriana Sabatini cu ochii în soare, doar cu promisiuni neconcretizate. A reușit să treacă peste acest impas cu speranță și dorința de reușită.

adriana sabatini

„Da, mi-am revenit din acest eșec și am început să fiu mai atentă la oameni, la propuneri, la oferte. A fost o lecție de viață care m-a întărit și m-a făcut să merg mai departe cu și mai  mult elan. Am prins curaj și datorită unor împrejurări favorabile am început să ieșim în lume. Adică am fost sponsori pe partea de încălțăminte pentru emisiunea «Te cunosc de undeva» difuzată de Antena 1. Am avut o prezentare la Mall la un eveniment «Beauty another level» unde modelele au purtat încălțămintea noastră și să amintesc și de prezența în revista VIVA a colecției Noir. Trebuie spus că produsele noastre se găsesc în diferite magazine din București, Iași și Timișoara dar și în magazinul online.”

expressheadergeneral (1)

incaltaminte sabatini

Micul atelier care produce încălțămintea exclusivistă doar pentru femei, sub marca Valeria Sabatini, se bazează pe munca a peste 25 de lucrători, adevărați artizani în realizarea modelelor premium care conferă prestanță și eleganță celor care aleg să le poarte. Valoarea produsului finit reflectă caracterul special al încălțămintei, astfel, prețurile încep de la 600 de lei și pot ajunge la 1200, în funcție de model. „Nu lucrăm personalizat, dar avem două modele care se lucrează strict pe comandă. Este vorba despre o pereche de sandale încrustate în cristale și un alt model, tot manual, la care vin cusute 300 de perle iar termenul de livrare este de 3-4 săptămâni. Suntem pe contract de colaborare, aducem materie primă din Italia, adică tot ceea ce înseamnă pielărie și furnituri, iar de partea de design mă ocup eu. Evident, ne inspirăm din tot ce se poate și de peste tot, urmărim tendințe, ce se poartă, aducem un suflu nou acolo unde se poate. De pildă, într-o zi am scos la imprimantă modele din moda anilor 1920-30-40, încercând să găsesc ceva ce îmi atrage atenția și prin asta să aduc modelul de pantof în prezent. Sigur, nu puteam să păstrez forma valabilă în urmă cu atâția ani dar ceea ce am reușit se vede și se poartă.”

         Ce se poartă?

„În general, doamnele și domnișoarele caută să aibă în garderobă încălțăminte ce seamănă cu cea a brandurilor mari. Caută modele care să nu se demodeze în timp, modele comode, dar există și nișa de tineret care nu are o problemă legată de mărimea tocului, poate fi cât de înalt. Acum ne axăm pe tocuri de 7 și de 10 cm. Și atunci încercăm să creăm modele fine valabile și anul acesta și peste doi sau trei ani. Lucrăm o gamă largă de sortimente de piele: normală,  velur, piele de ponei. Dacă e să vorbim despre culori la modă, da culorile aprinse. În vară s-a purtat mult fucsia și verde. Acum iarna, la mare căutare este zebra, imprimeu de zebră pe păr de ponei. Pare că și maroul, bejul și camel au revenit în modă.”

defilare cu sandale

Adriana Sabatini vorbește despre „fast fashion”, adică moda pe repede înainte, cea care a dat lumea peste cap. „Dacă înainte erau necesari câțiva ani pentru colecții impecabile, acum ies modele la câteva luni și efectiv nu înțelegi ce se întâmplă. Și atunci femeile din comunitatea mea se întorc către piețe «timeless». Adică își doresc să fie la fel de clasice și acum și peste ceva timp. Dar ceea ce a rămas universal valabil, contează atitudinea. Pe noi ca femei, nu ne poartă încălțămintea, haina, ci trebuie să le purtăm noi pe ele. Trebuie să avem o cromatică, să avem continuitate!”

Ca orice antreprenor, Adriana Sabatini își dorește să crească, să evolueze și visează să aibă propria fabrică de încălțăminte extinsă. Deocamdată gândește noi modele, experimentează inedite combinații de forme și culori, caută noi piețe de desfacere pentru încălțămintea hand-made produsă după metode clasice. Reflectează asupra începuturilor în afaceri și se gândește la curajul avut atunci, la început de pandemie, de a pune pe picioare brandul ce îi transmite o emoție în plus: Valeria Sabatini!

sabatini surori