O echipă care a modernizat sistemul de securitate cibernetică în 22 de locații NATO va realiza portalul unic al Primăriei Timișoara, în urma unei investiții de peste 400.000 de euro.
Timișorenii nu vor mai fi nevoiți să alerge la primărie în cazul în care au nevoie de diferite servicii, în viitorul apropiat. Primăria anunță că Dominic Fritz a semnat contractul pentru realizarea unui portal unic pentru relaționarea cetățenilor și firmelor cu administrația locală. Odată implementat, timișorenii își vor putea crea un cont prin care să acceseze serviciile pe care le oferă primăria.
„Urmează să schimbăm modul în care interacționează timișorenii cu administrația locală în mediul online. Este primul proiect de digitalizare pe care îl face Primăria Timișoara cu fonduri europene și este pasul spre normalitatea din acest secol. Vreau ca timișorenii să poată accesa servicii la un click distanță și să nu plimbe acte până la primărie, sperând și că alte instituții din oraș ne vor urma exemplul. Licitația a durat destul de mult din cauza contestațiilor, dar vom face tot posibilul să încheiem proiectul până la finalul anului și să absorbim fondurile europene pe care le-am câștigat pentru acest proiect”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Potrivit Primăriei Timișoara, portalul unic va putea fi folosit pentru a depune și urmări cereri online, pentru informarea utilizatorilor cu privire la evenimente, restricții sau lucrări planificate în zona lor.
„Soluția este una sigură și folosește tehnologie de ultimă generație, utilizată și de companii mari precum Google, Amazon sau Microsoft. Aceasta va putea fi conectată cu platformele de servicii digitale de la nivel național, iar cetățenii vor putea folosi același cont pentru a le accesa”, a detaliat instituția.
În aprilie 2022, Primăria Timișoara a obținut o finanțare de patru milioane de lei din fonduri europene nerambursabile. Din aceste fonduri, va fi realizat acest portal unic și va fi inițiat procesul de digitalizare a arhivelor instituției.
Portalul unic va fi implementat de firma ATOS, iar valoarea contractului este de 2,1 milioane lei, cu TVA inclus.
„Din cadrul firmei va lucra echipa Eviden, care a realizat recent modernizarea sistemului de securitate cibernetică în 22 de locații NATO”, a informat Primăria Timișoara.
Termenul de finalizare este luna decembrie a acestui an.