Popa: „Am avut un comportament permisiv până acum, dar lucrurile vor înceta”

primar resita ioan popa

Primarul Reșiței atrage atenția că se va trece la sancțiuni în cazul persoanelor care traversează strada prin loc nepermis.

Într-o recentă conferință de presă, primarul Ioan Popa a adus în discuție un subiect „fierbinte”, dezbătut intens pe rețelele de socializare de reșițeni în ultimele luni: desființarea mai multor treceri de pietoni pe Bulevardul Republicii din Govândari. Edilul a explicat de ce trecerile rămase sunt suficiente, precizând, totodată, că noua reconfigurare a arterei respectă prevederile legale. Cu o singură excepție!

„Teoria spune că trebuie să ai între stații nu mai mult de 250 de metri liniari. Asta e teoria, peste tot, astfel încât chiar dacă te nimerești în mijlocul distanței între două stații de tramvai, să ai de făcut 125 de metri într-o parte sau, în cea mai proastă ipostază, să ai de făcut 125 de metri până la o trecere de pietoni. Singura porțiune în care depășeam 250 de metri era zona Moto Velo în Govândari, unde am stabilit clar cu cetățenii că vom face o trecere de pietoni și o vom semaforiza. Deja s-a decapat în zona spațiului verde, e pusă piatră mărunțită acolo și urmează ca proiectantul să ne dea detaliile, să vedem unde amplasăm stâlpii pentru semaforizare. În rest, nu avem probleme absolut deloc pe traseu care să depășească, cum spuneam, 250 de metri între stații. Niciunde nu este situația asta.”, a declarat Popa.

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

Potrivit edilului, a fost nevoie de reducerea numărului de treceri de pietoni pe Bulevardul Republicii pentru fluidizarea traficului, astfel încât mijloacele de transport în comun să traverseze orașul într-un timp cât mai scurt. De asemene, Popa îi atenționează pe reșițeni că, odată amenajată și trecerea de la Moto Velo, nu va mai exista îngăduință din partea Poliției Locale pentru cei care se angajează în traversarea străzii prin locuri nepermise.

„Este adevărat că s-au mai scos niște treceri de pietoni, dar trebuie să înțelegem un lucru: este vorba despre fluidizarea traficului. Tendința este de a avea un transport public care să te ducă din punctul A în punctul B într-un timp scurt, și care să te determine să abandonezi mașina individuală în detrimetul tramvaiului sau al autobuzului. Important este ca tramvaiul să circule la șapte minute, asta este frecvența pe care noi ne-o dorim, și să facă un timp foarte scurt din Govândari până în Centrul Civic sau până în Muncitoresc. Evident, un avantaj vine poate cu un mic dezavantaj, dar trebuie să le punem întotdeauna în balanță și să vedem ce este mai important. (…) Ce le mai pot spune cetățenilor este că în momentul în care și stația de la Moto Velo va fi validă, să se aștepte că oricine trece strada printr-un loc nepermis, va fi amendat! Deocamdată noi, Primăria prin Poliția Locală, am avut un comportament mai permisiv, dar lucrurile acestea vor înceta, pentru că este vorba de două chestiuni: de civilizația și de siguranță, pentru că în momentul în care tramvaiele vor circula la 5-7 minute, ele sunt silențioase, nu le auzi, iar riscurile de accident sunt fantastice și nu vreau să ajungem să punem garduri pe axul drumului, cu sârmă ghimpată, că nu suntem în Bangladesh!”, a conchis Popa.

1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/