Podul de la Parța rămâne deschis circulației. Decizia Consiliului Județean Timiș

pod parta 8
explo 1000x200

Consiliul Județean Timiș a decis că lasă în continuare deschis podul de la Parța, chiar dacă acesta se află într-o avansată stare de degradare. Rămâne în vigoare restricția de circulație pentru autovehiculele cu o greutate mai mare de 7 tone și, cel puțin declarativ, reprezentanții CJ Timiș spun că vor intensifica în zonă controalele. 

„Podul de la Parța nu se închide. Rămâne restricția de 7 tone. SMTT folosea până acum autobuze pentru traficul de acolo, le-au înlocuit cu microbuze mici. Vom trimite echipele de control să se respecte cele 7 tone și ne gândim inclusiv la îngrădirea zonei respective să poată intra doar mașinile mici, cele care au cel mult 7 tone. Dar podul de la Parța nu se va închide.”, a declarat Cristian Moș, vicepreședintele CJ Timiș.

CITEȘTE ȘI: Podul-situație de urgență din Timiș. Ridicată acum aproape 70 de ani, construcția de la Parța pare că levitează

La rândul său, primarul comunei Parța spune și el că podul nu poate fi închis. În absența acestuia, locuitorii din zonă ar avea de ocolit prea mult ca să ajungă la medic, primărie sau la școala din comună.

„În urma expertizelor care au fost făcute de către specialiști în domeniu s-a stabilit că tonajul maxim admis de trafic peste pod este la 7 tone. Această restricție de circulație a fost instaurată cu câțiva ani în urmă, dar din păcate nu toată lumea o respectă. Administratorul drumului împreună cu poliția trebuie să intensifice controalele și să verifice dacă într-adevăr cei care traversează podul respectă acest tonaj. Iar vizavi de închiderea totală a acestui pod, nu cred că este o soluție justificată și corectă pentru că acel pod poate fi traversat și pietonal, și cu biciclete, și cu mopede și sunt cetățeni în cealaltă parte a comunei, dincolo de Timiș, în zona Munteni cum o numim noi, care au nevoie să vină la dispensar, la primărie, vor avea din septembrie nevoie să își aducă copiii la școală și grădiniță și cred că e normal ca pe acel pod să fie în continuare deschisă circulația în limita stabilită de specialiști privind tonajul. Există varianta ocolitoare prin localitatea Șag și pe la intrarea în Parța, prin dreptul fabricii Frigoglass, dar asta înseamnă că un cetățean care locuiește în zona Munteni, ca să ajungă la instituții, ar trebui să facă un drum dus-întors de aproximativ 20 de kilometri.”, a declarat Daniel Drăgan, primarul comunei Parța.

Ultima expertiză făcută cu privire la starea podului de la Parța datează din 2018.

Singura șansă pentru construcția unui nou pod sunt fondurile pe care CJ Timiș speră să le obțină prin „Anghel Saligny”: 55 de milioane de lei, banii necesari pentru noua investiție.

„În mai 2021, CJ Timiș a solicitat un certificat de urbanism pentru studiu de prefezabilitate, fezabilitate și proiect tehnic pentru un pod nou. În luna octombrie a fost depus un proiect pe Anghel Saligny pentru finanțarea unui pod nou și Consiliul Județean Timiș și-a reiterat promisiunea că va fi unul dintre proiectele prioritare de a fi finanțate, după ce se semnează primele contracte pe Anghel Saligny. Din păcate, Timișul nu a semnat deocamdată niciun contract.”, a mai spus primarul comunei Parța.

În 2016, CJ Timiș a preluat în administrare, de la Primăria Parța, drumul DJ 593B (aproximativ 11 kilometri) care face legătura între gara de la Parța și localitatea Petroman, inclusiv acest pod. Intenția a fost refacerea drumului județean între Parța și Petroman, pentru ca accesul locuitorilor din zona respectivă către Timișoara să fie mai facil.