Poate începe cel mai important proiect de infrastructură feroviară din Timișoara! Contractul e de 1,4 miliarde de lei

cale ferata

Contractul pentru „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 3 Timișoara Est- Ronaț Triaj” și conexiunea feroviară cu Aeroportul Internațional Timișoara a fost semnat. Valoarea sa este de peste 1,4 miliarde de lei.

Va fi modernizată calea ferată pe o lungime de 13,8 kilometri și este cea mai mare investiție în infrastructura feroviară din vestul țării.

„Vorbim de un proiect ce presupune 6 luni proiectare, 36 de luni execuție. E un proiect care va impacta asupra orașului nostru. E un proiect ce are 4 pasaje peste calea ferată, are lucrări și de alte tipuri în afară de cele legate de modernizarea căii ferate și care, după cele 42 de luni, sunt convins că va duce la sporirea calității vieții, nu doar în Timișoara ci și a călătorilor pe acest tronson. Este cel mai mare proiect semnat în orașul nostru”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prezent la semnarea contractelor.

Ministrul a declarat și că va pune presiune uriașă pe constructor pentru că este vorba despre un proiect extrem de important pentru orașul său.

„Presiunea va fi un uriașă. Cu atât mai mare dacă rămân în fucnție, fiincă este vorba de orașul meu. Îmi doresc ca, dincolo de semnare, să se desfășoare în termenii contractului. Mai ales că vorbim de un proiect finanțat prin PNRR”, a adăugat Grindeanu.

grindeanu si simu

Prin proiect se va crește viteza de circulație a trenurilor, care vor rula cu viteze cuprinse între 120 și 160 km/h, se va mări capacitatea de tranzit la frontieră, pentru că este vorba despre un proiect mai amplu, care ajunge până la granițele cu Ungaria. Se va dubla linia, se vor reabilita poduri, podețe, sistemul de drenaj al căii ferate, terasamentele.

Conexiunea cu Aeroportul Internațional Timișoara va avea o lungime de 6,5 kilometri și investiția se ridică la 423.000 de lei.

 

 

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/