Consiliul Județean Timiș a reluat licitația publică prin care și-a propus să găsească o firmă specializată în tehnologia informației care să creeze și să implementeze o platformă digitală la nivelul instituției. Asta după ce într-o primă încercare nu s-au depus oferte. Cerințele au fost adaptate pentru această a doua încercare.
Astfel, acum se acceptă, de exemplu, și soluții open source. În schimb, nu s-a renunțat la prevederea conformă căreia firma contractată trebuie să predea accesul la codul sursă. Platforma își propune să optimizeze procedurile administrative din cadrul consiliului, prin transpunerea în mediu digital a informațiilor, fluxurilor și documentelor utilizate în activitatea curentă. Intenția este să se introducă un mod de lucru „paperless”, care să permită atât inițierea și circulația documentelor semnate digital, cât și arhivarea lor în centrul de date al instituției.
Caietul de sarcini prevede întregul proces, de la analiza cerințelor, proiectare, codare, integrare, testare, instalare, configurare, până la punerea în funcțiune și instruirea personalului, precum și furnizarea serviciilor de mentenanță în perioada de garanție.
De asemenea, platforma va constitui o parte din componenta back office pentru portalul instituției, permițând interacțiunea cu cetățenii, mediul de afaceri, organizații non-guvernamentale, precum și alte instituții publice.
„Am decis flexibilizarea cerințelor, fără a face rabat la calitatea serviciilor. Am prezentat un caiet de sarcini complex, am cerut mult, dar consider că prețul oferit este corect. Știm că sunt lucruri care probabil nu s-au mai făcut într-o instituție publică, de aici și reticența companiilor de profil, dar îi asigur că la consiliul județean vor găsi un partener onest, competent, care să-i sprijine în implementarea platformei.”, a declarat Marian Vasile, administratorul public al județului.
Cei interesați pot consulta caietul de sarcini pe platforma de licitații publice www.e-licitatie.ro. Ofertele pot fi depuse până în 15 noiembrie, iar valoarea maximă acceptată este de 1,05 milioane lei, cu TVA inclus, cu 300.000 mai mult față de prima licitație. Din momentul în care firma câștigătoare va începe lucrul, va avea la dispoziție 338 de zile calendaristice pentru a duce la bun sfârșit contractul.