Din Timișoara se va putea ajunge, pe malul Begăi, pe biciclete, până la Zrenjanin, după ce și sârbii vor face partea lor, de la frontieră până în orașul din Banatul Sârbesc. Problema pistei este că ea riscă să rămână fără o instituție care să o administreze, întrucât Administrația Bazinală de Apă Banat nu va mai putea să se ocupe după expirarea celor cinci ani valabili în cadrul proiectelor pe fonduri europene.
Cei cinci ani se termină la finalul acestui an, iar directorul ABAB, Titu Bojin, care este și consilier județean din partea UNPR, a ridicat problema în plen. „Până în noiembrie se încheie cei cinci ani în care pista e la Apele Române. Va trebuie să hotărâm, să găsim o formulă. Demersurile trebuie făcute după vacanță, ca să știm cui dăm pista de biciclete. Sunt suficient de multe probleme cu pista de biciclete. Obiectul de activitatea al Apelor Române nu e sub nicio formă pista de biciclete. Am avut timp de cinci ani 150.000 de lei și se ocupă personalul care avea în sarcinile de serviciu digul”, a spus Bojin, cu referire la digul de pe malul Begăi.
Călin Dobra spune că legea nu permite ca CJT să preia efectiv pista, deja în proprietatea statului român. „Consiliul Județean sigur nu va prelua pista de biciclete. Discuția e legată de preluarea administrării pistei de biciclete de către Asociația pentru Promovarea Turismului Timiș. Pentru că pista de biciclete, fiind pe malul Begăi, este în domeniul public al statului și nu se poate face transferul de proprietate către Consiliul Județean. Dar există o variantă ca de anul viitor asociația de turism să administreze pista de biciclete și să dezvoltăm activitatea pe acea pistă de biciclete, ținând cont că partenerii noștri din Serbia în această perioadă au demarat procedurile pentru realizarea pistei de biciclete de la graniță până la Zrenjanin. În 2020- 2021 vom deschide și un punct de frontieră cu Serbia, pe apă și pe pista de biciclete”, a precizat Dobra.
Sursa foto: freerider.ro