Ping-pong cu lucrările de extindere la patru benzi a șoselei din Dumbrăvița. Nica și Fritz se acuză reciproc de blocajul de pe șantier

Consiliul Județean Timiș acuză administrația Fritz că blochează șantierul la tronsonul 1 – Dumbrăvița de lărgire a DJ 691 care duce la Autostrada Vestului pentru că refuză să emită ordinul de scoatere de sub tensiune a rețelei de troleibuz. Primăria respinge acuzațiile.

În 20 mai 2021, CJ Timiș a dat ordinul pentru începerea lucrărilor la tronsonul de la sensul giratoriu de la intrarea în Dumbrăvița până la centura Timișoarei, iar de atunci constructorul așteaptă aprobarea ca să scoată stâlpii de troileibuz pentru a începe lucrările. Administrația județeană liberală spune că șantierul stagnează din cauza Primăriei Timișoara, riscul fiind pierderea fondurilor europene destinate lucrărilor.

CITEȘTE ȘI: Extinderea la patru benzi a drumului județean care trece prin Dumbrăvița poate începe. Lucrările, estimate să fie gata anul viitor

„Fac apel public către primarul Timișoarei, Dominic Fritz, să își îndeplinească obligațiile de partener în proiect sau să își asume în fața timișorenilor că lărgirea drumului de legătură cu A1 nu se va mai realiza, asta însemnând poluare în plus, trafic îngreunat și disconfort pentru sute de mii de oameni. Colaborarea cu Primăria Timișoara pe acest proiect este zero, aparatul de specialitate al CJ Timiș s-a izbit doar de tăcere și inacțiune. Cine nu a atras fonduri europene nu are de unde să știe ce înseamnă să le pierzi.”, a transmis Alin Nica, președintele CJ Timiș.

În cazul în care lucrările rămân blocate pe tronsonul 1 – Dumbrăvița, Nica spune că se va pierde finanțarea și pe tronsonul 2 – Centura Timișoarei – autostradă, adică peste 80 milioane de lei, bani europeni.

Răspunsul Primăriei Timișoara

În replică, Primăria Timișoara îi transmite lui Alin Nica faptul că nu a refuzat să emită ordinul de scoatere de sub tensiune a rețelei de troleibuz, ci a cerut CJ Timiș să prezinte, conform acordului de parteneriat dintre cele două instituții, un proiect tehnic de relocare a acestora prin care să se asigure funcționalitatea rețelei de troleibuz, lucru care nu s-a realizat până acum.

„Prezența unor sume în deviz nu reprezintă o certitudine că se va soluționa favorabil, conform acordului de parteneriat, relocarea sistemului de transport public cu troleibuzul. În al doilea rând, Primăria Timișoara și-a exprimat deja îngrijorarea cu privire la ritmul lucrărilor pe tronsonul 2 al acestui proiect, lucrări care, din informațiile pe care le deținem, sunt mult întârziate față de graficul stabilit, iar deschiderea unui nou front de lucru înainte închiderii lucrărilor pe sectorul 2 nu ar ajuta la accelerarea ritmului de lucru. Amintim că funcționarea rețelei de troleibuz care deservește Dumbrăvița este vitală pentru traficul din zonă, linia fiind folosită de mii de pasageri pe lună: copii care merg la școală, persoane care fac naveta, etc. Închiderea ei pentru o perioadă care poate să ajungă și la 2 ani, în ritmul actual de lucru, ar reprezenta un deserviciu pentru locuitorii comunei aflată lângă Timișoara.”, transmit reprezentanții Primăriei Timișoara.

Valoarea totală a proiectului prin care se urmărește modernizarea DJ 691, lărgirea la patru benzi a sectorului km. 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (km. 12+975) este de aproximativ 80,3 milioane lei, din care contribuția Uniunii Europene este de 57,6 milioane lei. Data finalizării proiectului ar fi 30.09.2022.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/