Petiție pentru renașterea căii ferate Oravița-Berzovia!

tren berzovia oravita

Societatea civilă reacționează din nou în speranța de a salva o cale ferată importantă pentru turismul din Caraș-Severin: Oravița-Berzovia.

În luna ianuarie a anului viitor se împlinesc 114 ani de la inaugurarea liniei Oravița-Berzovia. O rută importantă pentru județul Caraș-Severin, care facilitează accesul între Oravița, Reșița și Timișoara. În același timp, calea ferată ușurează accesul turiștilor spre Semmeringul Bănățean – prima linie montanistică din România, Oravița-Anina.

La începutul acestui an, Oravița a găzduit o dezbatere pregătită de Asociația Euroland Banat în care s-a discutat despre necesitatea redeschiderii acestei linii. Au fost invitați atunci reprezentanți ai CFR Infrastructură, CFR Călători, Ministerul Culturii, Ministerul Transporturilor, dar și din alte instituții cu atribuții în domeniu sau pentru care ar reprezenta un plus redeschierea circulației pe linia Oravița-Berzovia. La discuții a participat și senatorul Marcel Vela, care i-a asigurat pe cei prezenți de toată susținerea.

CITEȘTE ȘI: Împreună pentru patrimoniul feroviar al Banatului Montan!

De atunci însă nu s-a mai întâmplat nimic. Calea ferată este în continuare închisă din 2019 încoace pentru călători.

Autoritatea Feroviară Română a întocmit un studiu privind cele patru trasee de cale ferată de la Oravița: Oravița-Anina, Oravița-Berzovia, Oravița-Iam și Oravița-Iam-Socol sau Baziaș. Cea mai profitabilă ar fi Oravița-Berzovia. Pentru revitalizarea ei, s-a stabilit că ar fi nevoie de investiții serioase, odată pentru redeschidere, iar mai apoi – periodice. Ar fi nevoie de peste 7 milioane de euro pentru repararea liniei, iar mai apoi, de aproape două milioane de euro pe an pentru întreținere. Potrivit scenariului AFR, trenul ar circula o dată la două ore.

Pentru a atrage din nou atenția asupra liniei Oravița-Berzovia, în mediul online a fost lansată o petiție pentru reluarea traficului. Inițiativa aparține tinerilor de la Trainspotting Oravița și Calea ferată Oravița – Anina, iar solicitarea este adresată ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Ea poate fi consultată și semnată AICI.

„Prin completarea chestionarului, ne ajutați enorm la strângerea de cât mai multe semnături pentru a începe demersurile, împreună cu colegii de la Calea ferată Oravița – Anina, de a relua circulația trenurilor pe linia ce leagă Oravița de Berzovia. Secția 123 este una importantă în județul Caraș-Severin, întrucât asigură suportul pentru creșterea fluxului de turiști pe Semmeringul Bănățean. Din Berzovia se poate ajunge la Reșița sau la Timișoara pe linia 122A (care este operată în prezent de OTF privat Regio Călători), iar de acolo, în toate colțurile țării. Cu sprijinul dumneavoastră, ne ajutați să începem demersurile către operatorul național de transport feroviar călători și către administratorul infrastructurii feroviare din România pentru a se reintroduce cel puțin o pereche de trenuri între Berzovia și Oravița, care să asigure legătura între Timișoara, Reșița și calea ferată Oravița-Anina.”, transmit cei de la Trainspotting Oravița.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/