Petiţie pentru redeschiderea şcolilor în Timișoara: Activitatea online nu este spre binele copiilor!

Asociaţia Şcolilor Particulare din Timișoara a lansat o petiţie prin care cere prefectului redeschiderea şcolilor. Reprezentanții asociației spun că numărul infectărilor este mic, raportat la numărul de elevi.

În Timişoara, peste 40.000 de elevi şi preşcolari învață online în această perioadă.

Ioana Haţegan are două fete: Flavia şi Alma. Amândouă învaţă la Motessori Haus, școală care acum este închisă. Ca avocat de M&A, Ioana lucrează mai mult de acasă, aşa că îşi poate supraveghea copiii. A ajuns la concluzia că orice sistem este perfectibil: şi şcoala face-to-face şi cea pe internet. Cel mai mult contează gradul de implicare, atât al profesorului, cât şi al copilului.

„Copiii noştri, pe de-o parte, sunt foarte adaptabili, pentru că au vârsta la care realmente se pot adapta la orice, iar pe de altă parte sunt nişte victime ale modului în care noi, ca adulţi, nu ştim să gestionăm ceea ce se întâmplă. În orice fel s-ar face şcoala, haideţi s-o facem cu bucurie şi cu dorinţa de a învăţa, cu dorinţa de a interacţiona”, spune Ioana Haţegan.

Nu de aceeaşi părere este Alma, care şi-ar dori să facă şcoală în sistem tradiţional. Îi e dor să îşi vadă în față colegii şi profesorii, nu pe ecranul laptopului.

„Şcoala online este puţin mai complicată, poţi să ai probleme cu laptopul. Nu mi se pare că înţelegi aşa bine. Îmi plăcea mult mai mult să lucrăm în echipe la teme, sau în alte părţi. Profesorii ne puneau să ne jucăm jocuri împreună, la şcoală, dar acum nu se mai poate. Suntem online. Dar şi dacă eram la şcoală nu se putea, pentru că trebuie să respectăm distanţarea”, povesteşte Alma, elevă în clasa a V-a.

Ea are un sprijin în managerii şcolilor private. Aceştia au făcut o petiţie prin care cer prefectului redeschiderea şcolilor. Aceștia spun că numărul infectărilor este mic, raportat la numărul de elevi.

„Considerăm că este o măsură foarte necesară, pentru că nu are neapărat o bază legală şi este cel mai bine pentru copii ca să vină în continuare la grădiniţă şi la şcoală. Activitatea online nu este o activitate care este spre binele copiilor, în special cei mici, de grădiniţă, care necesită o mult mai mare atenţie directă asupra lor”, explică Lucian Motoş, reprezentant al Asociaţiei Şcolilor Particulare.

Potrivit unui raport al OMS, din octombrie, copiii şi adolescenţii reprezintă 8% din totalul cazurilor de coronavirus, iar absenţa şcolară afectează echitatea, educaţia, sănătatea şi dezvoltarea copilului.