Peste 20 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere pe drumurile din Timiș, în 2021. Subprefectul Drăgănescu: „Prezența cu aparate radar trebuie să fie mult consistentă”

60 de accidente rutiere au avut loc în acest an pe șoșelele din județul Timiș, iar 21 de persoane și-au pierdut viața. Chiar dacă numărul este în scădere față de 2020, o mai bună prevenție e de dorit, iar prezența agenților de la poliția rutieră ar trebui să fie mai consistentă în stradă, consideră autoritățile județene. 

Cifrele Poliției Rutiere Timiș arată că, de la începutul anului, pe drumurile din județ s-au înregistrat 60 de accidente grave, cu 21 de persoane decedate. Anul trecut, au fost peste 100 de accidente, soldate cu moartea a 31 de persoane. Agenții au dat în primele 7 luni ale anului 22.000 de amenzi și au constatat 301 infracțiuni rutiere. Situația accidentelor rutiere a fost luată în discuție în cadrul Comisiei de siguranță rutieră a județului Timiș.

„Am constatat că este o scădere față de anul trecut referitor la numărul de accidente grave. Din păcate s-au înregistrat 21 de persoane decedate, față de 31 anul trecut. Este o scădere, totuși suntem departe de prevenția pe care dorim să o avem pe toate șoselele din județul Timiș. De asemenea, pe zona de autostradă am avut 7 accidente grave cu 7 persoane decedate și 17 răniți ușor. În general, cifrele sunt în scădere poate și datorită faptului că Poliția Rutieră Timiș a fost ceva mai prezentă anul acesta în trafic. S-au acordat peste 22.000 de sancțiuni contravenționale și au fost instrumentate peste 300 de infracțiuni constatate în trafic.”, a declarat subprefectul Ovidiu Drăgănescu.

leader board 728 x 90 px

Subprefectul este de părere că prezența polițiștilor de la Rutieră ar trebui să fie și mai consistentă pe șosele, mai ales cu aparatele radar care nu pot fi sesizate din timp de șoferi, cum ar fi aparatele mobile aflate în autoturismele poliției care sunt în mișcare sau cu cele patru aparate radar gen pistol care sunt în dotarea Poliției Rutiere Timiș și care pot să determine viteza participanților la trafic de la un kilometru distanță.

„Am stabilit în special cu Poliția Autostrăzi, dar și cu cei de la Rutieră Timiș, o mai mare verificare a transportatorilor de marfă și de persoane. Una din cauzele accidentelor este oboseala acumulată la volan și în special la transportatorii profesioniști se remarcă de multe ori o încălcare a regulamentelor europene și a ordonanțelor de urgență. Se estimează că aproximativ o treime dintre ei au manipulat tahometrele sau nu au respectat timpii de ședere, de pauză și lucrul acesta e destul de grav, deoarece atât legea este încălcată, cât și siguranța participanților la trafic este pusă în pericol.”, a explicat Drăgănescu.

Pe de altă parte, numărul agenților de poliție este insuficient, raportat la numărul intervențiilor la care trebuie să participe.

„Sunt peste 130 de angajați ai Poliției Rutiere Timiș, dintre care o bună parte trebuie să se ocupe de problemele legate de avizele pentru sistematizări și alte documente care fac parte din viitoarele autorizații de construcții. De exemplu, până în august s-au eliberat 535 de avize și lucrul acesta ține mulți agenți de poliție rutieră în birouri pentru a lucra la aceste avize. Într-un județ cu o dezvoltare atât de puternică precum este județul Timiș nu poate fi evitat, dar un mai bun management al resurselor umane la nivelul Poliției Rutiere Timiș cred că este de dorit.”, a mai spus subprefectul.

În cadrul ședinței comisiei, subprefectul a cerut o cooperare între Poliția Rutieră și cea Locală în interiorul orașelor, în special Timișoara și Lugoj, între Rutieră, Poliția Autostrăzi și ARR, dar și o mai bună colaborare inclusiv cu echipajele SMURD, care sunt chemate să intervină la accidente, vizavi de ocuparea doar a unei benzi din autostradă și amenajarea acelui spațiu prin care să se poată deplasa autoturismele cu mult înaintea locului accidentului.