Peste 20 de companii au fost prezente astăzi la Centrul Regional de Afaceri al CCIAT, la Târgul Banat Job, eveniment de recrutare, adresat celor care au dorit să-şi găsească un loc de muncă sau să îl schimbe pe cel actual. Evenimentul face parte din proiectul „Să valorificăm piaţa muncii din Banat prin nevoi realiste”. Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş a fost partener, Agenţia Regională pentru Dezvoltare Socio-Economică Banat – partener coordonator şi Camera de Comerţ Zrenjanin, de asemenea, partener.
Cele 23 de companii prezente, din diferite domenii de activitate, au oferit vizitatorilor ocazia de a pune întrebări, de a aplica la oportunităţi de carieră şi de a afla cât mai multe detalii despre fiecare companie în parte. Acesta a fost primul şi singurul eveniment de acest tip organizat în cadrul proiectului.
„Sunt înscrise 23 de companii. Ofertele sunt foarte variate. Avem companii care caută locuri de muncă în domeniul arhitecturii, în domenii organizatoare de evenimente, consultanţă, management, fotografie, târguri şi expoziţii, servicii de alimentaţie, companii specializate care se ocupă de recutarea pentru multinaţionalele din judeţ. Chiar dacă proiectul este unul transfrontalier România-Serbia, noi ne adresăm atât şomerilor, cât și persoanelor interesate de a-şi găsi un alt loc de muncă din judeţul nostru sau din Republica Serbia. Este într-adevăr binevenit, pentru că multe dintre companii şi-au mai diminuat activitatea, dar sunt şi alte companii în căutare de alţi angajaţi”, a precizat Cristina Coroian, expert PR în cadrul proiectului.
Reprezentanţii companiilor au prezentat ofertele vizitatorilor în vederea unor posibile angajări în viitor. Lucian Găină a reprezentat Sar Security, de exemplu, o companie care activează în domeniul securităţii din 1996. Acesta a menţionat care sunt criteriile de care ţine cont în selectarea unui angajat.
„Oferta noastră se îndreaptă spre agenţii de securitate sau chiar de intervenţie, în funcţie de experienţa pe care o au, cu un venit net negociat, care diferă de la un angajat la altul, în funcţie de experienţa lui. Ne bazăm pe aspectul fizic al agentului, dacă are un sport de contact făcut, dacă cunoaşte bine oraşul, pentru a putea ajunge în timp util la obiectivele noastre”, a declarat Lucian Găină, reprezentantul Sar Security.
Şi alte societăţi au venit cu ofertele lor. „Suntem în subordinea Primăriei Timişoara. Centrul Regional de Competenţă şi Dezvoltare a Furnizorilor în Industria Automotivă şi activitatea lui propriu-zisă a pornit în 2016. Suntem un proiect pe fonduri europene, în colaborare cu Primăria Timişoara. Jumătate din finanţare vine de la ADR Vest. Scopul este sprijinirea industriei automotive, în special a IMM-urilor. Oferim spaţii de închiriere, birouri, spaţii de producţie sau de cursuri. Putem să intermediem cursuri, târguri”, a afirmat Ramna Grosariu, director CERC.
La ora 12.00 au avut loc întâlniri în sistem virtual cu partenerii din Republica Serbia. Aceştia au fost limitaţi în ceea ce priveşte deplasarea în România din cauza restricţiilor generate de pandemie, dar au interacționat online cu reprezentanții companiilor prezente.