Pe Aeroportul Caransebeș s-au încheiat procesele! Se plătesc redevențele, se obțin autorizațiile, decolează și aterizează avioane de pasageri!

Sentința definitivă din litigiul apărut între Consiliul Județean Caraș-Severin și SC Aeroportul Caransebeș e un pas important pentru ca aeroportul din Caransebeș să reapară pe harta aeroporturilor civile din România și pentru ca marile companii aeriene să lege municipiul de pe Timiș și Sebeș de capitalele Europei prin curse de pasageri!

Înainte să „aterizeze” la Caransebeș omul de afaceri lugojean Gabriel Olariu, între administrația județeană cărășeană, proprietara aeroportului, și firma care l-a concesionat în urmă cu mai mulți ani a apărut un litigiu. Firma respectivă a refuzat să mai plătească redevența Consiliului Județean Caraș-Severin, motivând că nu se poate folosi de aeoport, mai exact, că nu-l poate autoriza și deschide pentru transportul civil. Asta, deoarece o suprafață de teren de câteva hectare, din imediata vecinătate a pistei, adică din zona de siguranță, avea un statut juridic complicat. S-a ajuns în sălile de judecată. „Prin decizia Curții de Apel Timișoara a fost respins recursul făcut de societate la decizia Tribunalului Caraș-Severin prin care aceasta era obligată la plata redevenței către Consiliul Județean Caraș-Severin. Vom trimite o adresă societății prin care îi vom aduce la cunoștință că e obligată la plata sumei de 1,4 milioane de lei. Dacă nu ne vor fi dați acești bani, bineînțeles că ne vom gândi la viitoare acțiuni în instanță pentru că e vorba de banii județului”, a precizat Silviu Hurduzeu, președintele CJ Caraș-Severin.
Omul de afaceri Gabriel Olariu, cel care a intrat pe parcurs în acționariatul SC Aeroportul Caransebeș, și care a făcut deja toate demersurile pentru autorizarea și redeschiderea aeroportului, spune că sentința Curții de Apel nu face altceva decât să pună capăt litigiilor și să oblige ca de acum încolo toată lumea să lucreze pentru același lucru. „Cea mai bună veste este că s-a terminat și acum putem să ne luăm grija de la procesul ăsta. S-a terminat cum a început, adică, nici cum. S-a respins și apelul nostru, și al Consiliului Județean. Cine a câștigat aici?! Tot acest proces a avut doar la momentul inițial o oarecare motivație, prin faptul că, în 2016, Consiliul Județean nu avea acele 3-4 hectare de teren absolut necesare pentru noi ca să primim autorizația de siguranță. Acum, de la o abordare conflictuală trebuie să trecem la o abordare pozitivă, la o abordare de a face ceva, pentru că eu nu am venit la aeroport ca să mai trag o țeapă partenerilor, aeroportului, Consiliului Județean. Eu am venit chiar să fac ceva!”, a declarat Gabriel Olariu pentru expressdebanat.ro.

Suma pe care SC Aeroportul trebuie să o achite Consiliului Județean e o nimica toată într-o afacere care presupune investiții de zeci de milioane de euro și care ar aduce beneficii uriașe întregului județ. „Noi nu am spus niciodată că Aeroportul Caransebeș nu își va plăti redevențele, noi am vrut să suspendăm plata redevenței și am dorit oarecum să forțăm Cosiliul Județean să grăbească rezolvarea problemei cu cele 3,9 hectare de teren. Noi suntem conștienți că trebuie să plătim redevența și, în momentul în care Consiliul Județean stă cu noi la masă, în primul rând vom plăti redevența. Nu se pune în discuție că noi nu plătim redevența, dar noi să primim cele 3,9 hectare de teren pentru ca de a doua zi să dăm drumul pentru autorizare. Noi avem disponibilitatea ca de mâine să venim la masă cu Consiliul Județean, cu juriștii noștri, cu juriștii dumnealor să propunem o negociere, o tranzacție, nu știu cum să o numim, să deblocăm situația și să începem procedurile pe repede înainte pentru autorizarea și din punct de vedere al siguranței aterizării aeronavelor pe Aeroportul Caransebeș”, a mai spus Olariu.

gif card de energie dacus 1000x100

Omul de afaceri a mai dezvăluit că, recent, a primit avizul de la Autoritatea Aeriană Civilă Română pentru securitatea Aeroportului Caransebeș. Urmează cel pentru siguranță, efectiv, pentru aterizarea, decolarea avioanelor, încărcarea, descărcarea pasagerilor în condiții de siguranță. Planul rămâne, practic, neschimbat. „În primul rând, spune Olariu, să dăm drumul și să autorizăm Aeroportul Caransebeș pentru activități de aviație, pentru activități de aviație generală, adică aterizări, decolări, tot ce înseamnă aducerea și ducerea avioanelor, pasagerilor și mărfurilor la și de la Caransebeș. Apoi, dezvoltarea sau folosirea acestui aeroport ca o platformă de dezvoltare pentru alte afaceri, sigur, conectate cu industria de aviație care să producă plus valoare, să angajeze oameni și să facă zona asta o zonă dezvoltată din punct de vedere economic. Am eu alt scop față de scopul Consiliului Județean?! Nu cred. Eu cred că și Consiliul Județean asta își dorește, să vadă din aeroportul ăla, din proprietea care la un momentdat a fost un aeroport, să vadă că se începe activitatea aeroportuală, că vor ateriza și vor decola avioane, că vor veni și vor pleca pasageri și că vor veni și vor pleca mărfuri. Nu văd nicio diferență din tot ce am auzit eu până acum în declarații de la domnul președinte Hurduzeu, de la domnii vicepreședinți, de la toți cei care s-au pronunțat pe tema asta. Scopurile noastre sunt aceleași”.

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, dă asigurări că va sprijini necondiționat obținerea autorizației necesare repunerii Caransebeșului pe harta transportului aeronautic. „Eu știu că trebuie să-și ia o autorizație din partea Autorității, noi, ca minister, sprijinim cu absolut orice e nevoie. Eu sunt la dispoziția președinților de Consiliu Județean, parlamentarilor, non-stop, Dacă e ceva ce ține de ministrul Transporturilor, din partea noastră va avea toate avizele la timp”, a spus ministrul Cuc.
Totul pare foarte simplu din declarațiile celor implicați. Cer senin este. Mai e nevoie atunci doar de o masă rotundă și de permisul de zbor!

Muzeul TM
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/