Primarul Reșiței, Nelu Popa, a tăiat aproximativ 150 de posturi din noua organigramă a administrației locale aprobată săptămâna trecută de Consiliul Local.
Popa a tăiat din organigrama și așa mult prea stufoasă a Primăriei Reșița, dacă este să o comparăm cu cea din alte administrații locale unde banii sunt mult mai mulți, iar lucrurile chiar s-au mișcat în direcția bună. „Sunt mult mai puține posturi, a explicat edilul-șef. Noi am avut împreună cu secțiile, cu reparațiile drumurilor, cu sportul, piețele și Termoserv-ul undeva la 890 de persoane angajate. În organigramele vechi erau cam 70 de posturi vacante, neocupate. În noua organigramă am făcut două lucruri importante. Am introdus în aparatul Primăriei Direcția de Patrimoniu, ca să o avem sub control și să știm exact ce se întâmplă cu terenurile și clădirile pe care le avem date în chirie sau concesiune. Acolo era o altă entitate, era ca o primărie în primărie. În al doilea rând, am identificat o serie de poziții în organigrame de care nu avem nevoie și vom coborî numărul total de angajați ai primăriei cu 70, care vor pleca și încă vreo 70 care erau posturi vacante. Vom coborî, practic, de la 890, pe la vreo 740 de persoane”.
Primarul Popa a dat cu această ocazie exemplul Primăriei Oradea, care are 760 de angajați, dar și un buget de trei, chiar patru ori mai mare decât Reșița. Din organigrama nouă au dispărut în principal posturi de paznici, iar pentru a justifica asta, Popa a prezentat o situație hilară: „Aveam paznici care păzeau tablourile din Primărie, dar nu am avut la Direcția de Taxe și Impozite, unde sunt banii, unde sunt seifurile, decât supraveghere video”.