Oră de clasă smart, într-o comună de lângă Timișoara. Elevii au folosit telefoanele personale și tabletele școlii

3

La Dumbrăvița a avut loc, în această săptămână, prima oră cu ajutorul tablei smart, oră la care elevii au folosit atât telefoanele personale, cât și tabletele școlii. Copiii de clasa a VII-a au studiat, în această oră de curs, statele democratice și cele totalitare din perioada interbelică, o experiență inedită pentru o lecție de istorie care va deveni, însă, în scurt timp, o normalitate.

Ora de istorie s-a desfășurat astfel: profesoara a pornit tabla cu o aplicație în care era prezentat subiectul și a afișat un cod QR. Elevii s-au conectat la aplicație cu ajutorul mobilelor și tabletelor, scanând codul, apoi interacțiunea a avut loc și online: elevii își scriau ideile pe telefon sau tabletă și toate apăreau pe tablă, comunicarea realizându-se astfel și în spațiul virtual. O modalitate de folos atunci când există elevi care absentează din diverse motive. Ei pot, astfel, participa la lecții, chiar dacă nu sunt prezenți fizic în clasă.

„Cred că proiectul arată că școala poate să fie smart și distractivă, și interactivă. Până la urmă, înainte de a prelua și a reproduce niște informații, copiii învață să caute și să exploreze. Profesorii de la școală fac un lucru minunat”., a spus primarul Horia Bugarin, invitat la lecția demonstrativă.

„Școala smart” face parte dintre proiectele finanțate prin bugetul participativ. Este vorba despre proiecte propuse și votate de cetățeni, proiecte care concurează anual pentru o finanțare de cel mult 250.000 lei, astfel încât din bugetul alocat – 1 milion de lei – se pot implementa cel puțin 4 proiecte.

Proiectul școlii inteligente a adunat cele mai multe voturi în primul an. 25 de săli de cursuri vor fi dotate cu table inteligente – diagonală de 165 de cm și ecran tactil -, cu camere web de calitate 4k, iar școala va fi dotată cu 5 imprimante 3D și cu 5 camere de documente (dimensiune A3 si 8 Megapixeli). La Dumbrăvița au fost montate până acum 7 astfel de table smart, celelalte urmând să fie și ele instalate în clase, în perioada următoare.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/