Operațiuni complexe pe șantierul căii ferate Timișoara Est – Ronaț

santier cale ferata timisoara gara de nord

A început forarea celor 24 de piloni ce vor susține clădirea de călători, pasarela centrală și parcarea supraterană pe 3 nivele din proiectul de modernizare a căii ferate din Timișoara.

Aceste lucrări fac parte din proiectul de modernizare feroviară de pe lotul 3 Timișoara Est – Ronaț, din tronsonul Caransebeș – Timișoara – Arad.

„Datorită faptului că linia ferată străbate diametral orașul, era necesar să se dezvolte un proiect care să faciliteze accesul publicului călător din Nordul orașului la transportul feroviar, printr-un portal nou. Astfel, s-a proiectat construirea clădirii de călători 2, care va funcţiona complementar cu clădirea de călători existentă şi va fi amenajată pe două niveluri (parter+etaj). Ea va deservi publicul călător din partea de Nord-Vest a orașului și va face legătura cu actuala clădire de călători printr-o pasarelă centrală”, aflăm de la CFR Infrastructură Timișoara.

Corpul 1, care va face accesul la pasarelă, va fi situat în holul central al clădirii de călători existente, iar accesul la acesta, se va face prin intermediul scărilor fixe, scărilor rulante şi unui lift.

Corpul 2 va fi situat deasupra celor 4 peroane intermediare dintre liniile 1-8, accesul la fiecare peron realizându-se prin intermediul scărilor fixe, scărilor rulante şi lifturilor.

Corpul 3, care va fi zonă de tranzit, aşteptare şi mic comerţ, va fi situat deasupra liniilor 1T – 6T şi va face legătura cu clădirea de călători 2.

Corpul 4 va traversa clădirea de călători 2 fiind reprezentat de o pasarelă închisă, cu acces din clădirea de călători 2, cu rol de distribuţie a publicului către strada Nera şi către parcarea supraterană.

Lotul de cale ferată Timișoara Est – Ronaț are aproape 14 kilometri și modernizarea lui costă 1,4 miliarde de lei.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/