Nerezolvarea punctuală de către actuala putere a problemelor generate de noul coronavirus creează anomalii în mai toate domeniile de activitate. În timp ce mai marii de la București încearcă să ne învețe cum să așezăm prosopul pe nisip sau cum trebuie purtată masca de protecție, o bună parte din cetățenii României, oameni rămași fără locuri de muncă sau în imposibilitatea de a-și desfășura activitatea, încearcă să țină piept disperării generate de incertitudinea zilei de mâine.
Se-ntâmplă și în orașul de la malul Dunării, acolo unde lipsa soluțiilor concrete nu-i afectează doar pe angajați, ci pun în pericol un proiect de anvergură menit tocmai să aducă plus valoare județului Caraș-Severin și nu numai. Pus în funcțiune, la finele anului trecut, cu scopul de a aduce beneficii atât din punct de vedere economic, cât și din punct de vedere turistic, bacul de la Moldova Nouă, un proiect transfrontalier la care au pus umărul Consiliul Județean Caraș-Severin, Primăria Moldova Nouă și Primăria Golubac, nici nu a apucat să își dovedească utilitatea că apariția noului coronavirus l-a condamnat să rămână la mal, turiștii luându-și astfel adio de la plimbările pe Dunăre între Moldova Nouă și Golubac.
Mai mult decât atât, această situație i-a pus în dificultate inclusiv pe angajații societății comerciale care operează bacul – S.C. Eoliana Caraș S.R.L. , de două luni, aceștia fiind nevoiți să stea la mila apropiaților, în cel mai bun caz, pentru a putea supraviețui, Guvernul Orban nemaiaprobând șomajul tehnic pentru cei cinci angajați, fapt care s-a lăsat cu o reclamație la adresa actualei echipe de la Palatul Victoria.
„Avem o reclamație la adresa Guvernului României din cauza faptului că angajații companiei care operează bacul nu au fost incluși în lista prin care puteau obține șomajul tehnic. Este o situație destul de delicată care se datorează unei decizii, să zicem, mai puțin bune ale guvernului, cei de la București nefiind atenți și la anumite chestiuni particulare. Punctul vamal de la Moldova Nouă a fost închis la scurt timp după apariția noului coronavirus pe teritoriul țării, el fiind destinat traficului cu turiști din România spre Serbia. În acest moment, el nu poate fi operat. Nu este vina operatorului și am căutat toate căile posibile sprijinind compania, încercând să determinăm Guvernul României să înțeleagă că e nevoie de sprijin, dar încă nu avem răspuns. Cei cinci angajați au beneficiat de șomaj tehnic doar două luni, iar din luna iunie nu au mai primit nimic. Noi sperăm ca, prin documentele pe care le-am înaintat, să se revină asupra deciziei, altfel vom fi într-o situație extrem de delicată”, a explicat primarul orașului Moldova Nouă, Adrian Torma.
Șeful administrației publice locale de la malul Dunării speră ca lucrurile în privința contextului epidemiologic să intre cumva pe un făgaș normal, în caz contrar, proiectul european nu va putea ocoli mrejele unui deznodământ tragic:
„Sunt lucruri pe care guvernanții nu le-au tratat cu înțelegere și nu au rezolvat problemele punctual, probleme care au apărut din cauza unor neatenții. În plus, dacă cumva bacul nu va mai putea funcționa, putem spune că este pus în pericol un proiect european, fapt care va aduce mari deservicii Consiliului Județean Caraș-Severin, primăriei Moldova Nouă, dar și turiștilor care au vrut să vină în zona de Clisură, respectiv la Moldova Nouă”.