Obligat de PSD, președintele Dunca se apucă într-un final de cârpit drumurile județene!

Nu suflă o vorbă despre neregulile de pe Muntele Mic dezvăluite de Express de Banat și care-l vizează direct, dar a fost învățat de oamenii lui să iasă repede cu ceva pozitiv în spațiul public pentru a-și repara reputația de om corect, venit la șefia Consiliului Județean Caraș-Severin pentru a dezvolta Banatul Montan.

A găsit imediat drumurile județene. Problema cea mai sensibilă pentru majoritatea cărășenilor. Mizând probabil pe faptul că bănățenii de la munte împărtășesc principiul „a făcut mult pentru el, dar și pentru noi a mișcat câte ceva”, Romeo Dunca s-a apucat să promită, după aproape doi ani de mandat, că „situația infrastructurii rutiere în județ, prin proiectele demarate și prin o mult mai atentă gestionare a resurselor de care dispunem, se va îmbunătăți considerabil în următorii trei ani”. Trei ani?! Păi mandatul îi expiră în doi! În fine.

Dar haideți să vedem cum vrea Romeo Dunca să rezolve dintr-odată problema drumurilor județene. Pentru că până acum a avut alte priorități. Tot felul de studii de fezabilitate pentru proiecte nu neapărat fanteziste, dar care pot să mai aștepte, nevoile imediate ale cărășenilor fiind altele. Practic, președintele CJ a ajuns să facă exact ce-i tot recomanda consilierul județean Ioan Crina. Bine, toți aleșii de la masa de plen gândeau la fel, dar Crina a fost cel care s-a tot chinuit să-i explice cum e cu excedentul bugetar unui Romeo Dunca aflat pe lângă administrația publică. „45,5 milioane lei excedent bugetar la finele anului 2021?! Excedentul ăsta e de pe vremea lui Hurduzeu, tot așa vine. Domnule Dunca, văd că nu aveți nicio gândire, îl utilizăm în continuare pe studii de trafic, de fezabilitate, studii de nu știu ce! Stăm cu banii în cont?! Sunt 8 milioane de euro aici! Trebuie făcut ceva, nu văd nicio gândire. Tot ce a rămas utilizați pentru studii de fezabilitate și alte chestii care nu se văd în teren. Toată lumea știe că avem probleme cu drumurile, cred că asta ar trebui să fie principala preocupare, nu să facem fel și fel de studii. Chiar nu puteți hotărî?! Ne dăm concursul toți. Mi se pare o delăsare. Ori nu știți să o rezolvați, ori nu vreți!”, spunea consilierul PSD la finele lunii martie.

Ei bine, Romeo Dunca a ajuns să-și recunoască neputința. Există șansa ca suma de 11,5 milioane lei din excedentul trecut să o putem elibera pentru a fi direcționată în totalitate la Direcția de Drumuri Județene.”, a anunțat președintele CJ. Dar mai are și alte soluții. A depus cereri de finanțare pentru o serie de drumuri importante pentru județ prin Programul „Anghel Saligny” sau prin Compania Națională de Investiții. „Totodată, căutăm și soluția unei credit luat strict pentru reparații de drumuri județene. Tot către lucrări de modernizare a drumurilor județene vor fi dirijați și banii economisiți (sume extrem de importante) prin stoparea scurgerilor de bani din contractele de deszăpezit.”, a mai dezvăluit președintele Dunca.

Județul Caraș-Severin e rămas rău în urmă, iar situația de la Direcția de Drumuri Județene e tragică, mai spune președintele. „Speranța că putem recupera timpul pierdut vine în mare măsură de la București. Avem acolo 8 parlamentari care pot și au obligația să ne susțină!”, a adăugat el, dezvăluind că are cele mai mari așteptări de la parlamentarii PSD. Dar cum la bani nu-l întrece nimeni, Romeo Dunca a făcut repede socotelile să priceapă toată lumea, să vadă proporțiile dezastrului. Și, probabil, să se convingă de ce drumurile județene din Caraș-Severin vor fi proaste până la finele mandatului său: „Din bugetul total de 9,1 milioane de lei al DDJ, avem 1,7 milioane alocate pentru lucrări ce urmează să înceapă, alte 2,4 milioane vor fi mutate în ședința de astăzi pentru a achita facturile de deszăpezire aferente sezonului trecut, iar pentru reparații rămân doar 5 milioane de lei. Ținând cont că avem patru poduri calamitate unde diferența dintre banii primiți de la Guvern și valoarea reală a reparațiilor este de 10 milioane de lei, mă întreb, în această situație, cu care pod să încep și ce sume vor mai rămâne pentru celelalte reparații necesare.”

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/