Oameni de afaceri de pe două continente, reuniți sub un singur brand: CHINA BRAND FAIR 2019

Puterea economică din China este de necontestat, fapt demonstrat încă o dată în cadrul celui mai mare târg de afaceri din Europa Centrală și de Est.

Sute de oameni de afaceri din Europa și de pe continentul asiatic, dar și mii de vizitatori au fost prezenți la începutul acestei săptămâni la târgul de business desfășurat la Budapesta pentru a cincea oară. În organizarea Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, firmele din Banat au avut posibilitatea de a interacționa cu producători, exportatori și importatori din China, dar și cu oameni de afaceri din țările europene.

Pe o suprafață de 12.000 mp, au expus peste 300 de companii chineze, prezente cu standuri din domenii precum IT, turism, sport, cultură, gastronomie sau medicină chineză. De asemenea, companiile din țările europene și-au făcut cunoscute pe piața chinezească produsele și serviciile în vederea exportului, în domeniile: viticol, agricultură, industrie alimentară sau artizanat.

Delegația timișeană din acest an a fost reprezentată de 20 de firme membre ale CCIAT, peste 40 de antreprenori ce s-au axat pe dezvoltarea unor relații de business pe termen cât mai lung cu viitorii parteneri atât din Europa, cât și din China. La standul reprezentat de România au expus produse firmele: Aur’a Mineral Water, Crama Aramic, Ultramarin, Galeriile Calpe, Terra Apis (miere de albine cu proprietati terapeutice).Evenimentul, care s-a întins pe trei zile, a cuprins expoziții, prezentări de firme, conferințe tematice și întâlniri de afaceri de tip B2B, reprezentând mediul propice pentru crearea unei platforme de business durabile și de calitate.

„Încheiam astăzi o emisiune economică destul de fructuoasă, devenită iată tradițională și pentru noi. Este a treia ediție la care participăm și credem noi că facem un serviciu extrem de profitabil firmelor timișorene și nu numai. Am găsit un târg extrem de bine organizat cu produse chinezești și nu numai, am văzut și prezentări ale țărilor din grup, chiar și noi am fost prezenți cu un stand foarte bine reprezentat la acest târg și vreau să mulțumim, pe această cale, partenerilor noștri de la CECZ și promitem o participare și pe viitor.

După cum știți, China este o piață emergentă. Pentru că facem referire și la piață, sunt și firme românești care exportă în China care este în primul rând cel mai mare producător mondial de mărfuri generale. Vizavi de edițiile anterioare, din păcate găsim ediția din acest an parcă mai puțin numeroasă din punct de vedere al reprezentanților chinezi, parcă au fost câteva domenii care au scăpat anul acesta și amintesc aici domeniul cu led. Anul trecut au fost extrem de numeroși, semn că business-ul respectiv poate nu mai are amploarea pe care o avea anul trecut. La fel de puțini au fost și producătorii de electronice, spre deosebire de anii trecuți, probabil că este un business care suferă ca piață. 

Dacă mă raportez la compatibilitatea dintre economia chinezească și cea din Banat și nu numai, ținând cont mai ales de distanțe, spun așa: distanța costă și mai există și o serie de inadvertențe culturale, să zic, între noi, diferențe de corespondență, iar acestea fac destul de dificilă colaborarea. Acesta este și motivul pentru care nu sunt foarte prezenți pe piața noastră, până astăzi, cum sunt prezenți pe celelalte piețe. De exemplu, dacă mergem în Singapore, în Dubai, mărfurile chinezești au o mare pondere, la noi sunt puțin mai puțini, dar totuși aceste dificultăți sunt surmontate de către firmele românești. O firmă serioasă are putere să se ducă până în China, are putere să se asocieze cu ei”, a declarat Darius Georgiu, vicepreședintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș.

Cu o prezență numeroasă în cadrul acestui program, unde România a fost cel mai important partener, cei care au făcut cunoștință pentru prima dată cu târgul au declarat:

„Oportunitățile pot fi multe, se pot face schimburi comerciale cu siguranță benefice pentru firmele din România, ceea ce este foarte interesant este că producătorii din China au o valoare de piață astfel încât să creeze un profit mult mai mare pentru societățile noastre. Întâlnirile au fost foarte benefice, de la ei putem cumpăra practic orice. Oportunitatea și varietatea produselor pe care le putem importa este foarte mare și prețurile sunt extrem de accesibile. Eu am fost interesat în principal de produse pentru piața agroalimentară și cu siguranță mă vor ajuta în dezvoltarea propriului business”, spune Cristian Matiaș, administrator al firmei Nelson Prod.

Conform Oficiului Național al Registrului Comerțului, până toamna anului trecut erau înregistrate în România 12.503 societăți comerciale cu participare chineză la capitalul social, valoarea totală a investițiilor chineze în țară fiind de 408,49 milioane de dolari, reprezentând 0,67% din totalul investițiilor străine în România (locul 20 în clasamentul investitorilor străini), iar în Timiș sunt înmatriculate 42 de firme cu asociații din China.

CITEȘTE ȘI: Antreprenorii din Banat, invitați la cel mai mare târg de afaceri din Europa Centrală și de Est