Lucrările de reabilitare a primului tronson al străzii Alexandru Mocioni, zona pietonală din centrul orașului, au început în luna august, cu o întârziere de zece zile și deocamdată bat pasul pe loc, cu perioade în care nu se lucrează deloc.
Conform proiectului, lucrările care au început vizează refacerea pavimentului pe întreg tronsonul, realizarea unei treceri de la partea cu circulație pietonală a acestui tronson la partea cu circulație rutieră a străzii Bucegi, realizarea unor fântâni arteziene, amplasarea de mobilier urban adecvat zonei, precum și refacerea iluminatului public și iluminat decorativ pentru clădiri.
Un comunicat al Primăriei Lugoj, din data de 2 septembrie 2020, preciza că „la rețelele de utilități urbane existente (energie electrică, apă, canalizare, telecomunicații, gaze) nu se intervine. Prin lucrările prevăzute în proiect se vor realiza branșamentele la rețelele de energie, electrică, apă și canalizare existente. Vor fi realizate 5 fântâni arteziene. Iluminatul stradal și arhitectural se va realiza prin stâlpi de iluminat, dar și prin baghete luminoase în pardoseală. Valoarea investiției este de 4,8 milioane lei, fără TVA”.
Există însă o problemă pe care edilii par să o fi uitat. Zona respectivă, declarată ca fiind „pietonală, de promenadă”, este de fapt o zonă rezidențială. Sunt familii care locuiesc în imobilele din centru, la etajele superioare. Situația este valabilă pe ambele laturi, și pe cea cu magazinul „Electrice”, și pe cea cu Cinematograful „Bela Lugosi”.
Suntem de acord că „pavajul schimbat la începutul anilor ’90 s-a degradat vizibil în timp, iar cea mai importantă zonă de promenadă a orașului avea un aspect neatractiv” și că respectivul pavaj trebuia schimbat. Totuşi, în condițiile aglomerării centrului cu tot felul de elemente decorative, accesul ambulanțelor, mașinilor de pompieri sau pur și simplu al camioanelor pentru transportul mobilei, dacă cineva dorește să se mute, este mult îngreunat. Având în vedere aceste elemente, o dezbatere publică pe această temă ar fi bine-venită, care să țină seama și de accesul mașinilor de intervenție în zonă.