O singură ofertă depusă pentru noul drum de legătură între A1 și Timișoara. Care este valoarea contractului?

Drumul care face conexiunea autostrăzii A1 cu Timișoara are un ofertant. O firmă italiană e dispusă să construiască cei 10 kilometri de traseu și a depus în acest sens o ofertă pentru a-i fi atribuit contractul de proiectare și execuție a drumului.

Firma Todini Costruzioni Generali SPA este singura care a depus oferta pentru procedura de atribuire a contractului „Proiectare și execuție Drum de legătură autostrada A1 – DN 69”. Traseul, cu o lungime de 10 kilometri, va realiza conexiunea A1 cu Timișoara și alte drumuri naționale și județene conexe, în vederea descărcării traficului rutier de pe autostrada Arad-Timișoara.

Valoarea estimată a contractului este de aproximativ 200 de milioane de lei fără TVA. Banii vin prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. Durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni sunt destinate proiectării, iar 18 luni – execuției.

Potrivit DRDP Timișoara, „comisia de evaluare a CNAIR va analiza oferta în conformitate cu prevederile legislației în vigoare în domeniul achizițiilor publice.”

Cătălin Drulă (USR): „Incompetența CNAIR și a subcontractorilor săi a lovit din nou”

Deputatul Cătălin Drulă spune că firma care a depus oferta pentru realizarea drumului de legătură Timișoara – A1 a mai avut o „tentativă eșuată” de a realiza, în trecut, centura Sibiului, contract care s-a încheiat cu o reziliere. El acuză CNAIR că a subestimat costurile lucrării, acesta fiind, în opinia sa, motivul pentru care nicio altă firmă nu s-a înscris la licitație.

„Firmele mari active pe piața românească au stat departe de acest proiect dintr-un motiv simplu: valoarea lucrărilor a fost subestimată de CNAIR. Incompetența CNAIR și a subcontractorilor săi a lovit din nou. Motivul principal este că estimările de costuri au fost făcute în 2017, dar în ultimii 4 ani au crescut și prețurile materialelor, și cele ale forței de muncă. (…) Este un exemplu clasic de delăsare și bătaie de joc de la CNAIR. Un proiect care a fost tratat în silă și dispreț încă din 2015. Acest drum nou de 10 km, expres, cu 4 benzi, separare mediană și intersecții denivelate, extrem de important pentru Timiș/Timișoara și Banat a fost tratat ca un proiect nedorit de CNAIR. (…) De ce credeți că UMB, PORR, STRABAG, ASTALDI, TRAMECO, TIRRENA SCAVI sau alte firme care chiar au făcut autostrăzi în România n-au depus oferte la proiectele acestea? Pentru că au fost prost licitate și nu a păsat nimănui din CNAIR de ele. Rușinos!”, a scris parlamentarul pe pagina sa de Facebook.


/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/