Opinia îi aparține deputatului cărășean Marius Damian, care este de părere că o țară educată este cea care răspunde cu adevărat nevoilor elevilor și cadrelor didactice.
„O Românie educată nu constă doar în absolvirea și promovarea anumitor examene, fie că ne referim la absolvirea studiilor superioare, fie că ne referim la cele gimnaziale sau liceale. O Românie educată constă în răspunsul la nevoi care vin atât din rândul elevilor, studenților și al cadrelor didactice, răspunsuri concrete care ar aduce îmbunătățiri întregului sistem și l-ar putea reforma.”, spune Marius Damian, care consideră că există o diferență între promovare și dezvoltare, între a transmite informații și a forma abilități, între a absolvi ciclurile de învățământ și a deprinde capacitățile necesare unei dezvoltări continue pe durata întregii vieți.
Parlamentarul amintește că PSD a pledat întotdeauna pentru dezbaterea publică a Legilor Educației, pentru a ajunge să se vadă cu adevărat necesitățile celor care își doresc dezvoltarea. „Mă bucur că actualul ministru al Educației a decis în cele din urmă publicarea pe site-ul Ministerului Educației a celor două proiecte de legi «România Educată» (Legea Învățământului Preuniversitar și Legea Învățământului Superior), în varianta în care a fost prezentată în ședința de Guvern din data de 9 martie 2023.”
Dezvoltarea educației într-un stat se poate face prin consultare cu toți cei care fac parte din acest sistem, cu decidenții, dar și cu elevii, studenții, părinții, specialiștii pe educație din organizații locale, județene, naționale, iar orice propunere poate fi un plus în educația României și poate aduce un beneficiu atât sistemului de învățământ, cât și țării în cele din urmă. „Ne dorim să adunăm cât mai multe păreri, care să fie aduse spre dezbatere. După cele 10 zile de dezbatere publică și după ce vor fi adoptate de Guvern, noi, membrii comisiilor de învățământ ale Parlamentului, așteptăm cu interes dezbaterea lor și în comisii, cât și în plenul Parlamentului.”, explică Marius Damian.
PSD va urmări în primul rând respectarea următoarelor principii:
– acces egal şi neîngrădit la educaţie pentru toţi copiii;
– combaterea abandonului şcolar;
– dezvoltarea învăţământului dual, bazat pe însuşirea unor aptitudini practice şi cunoştinţe profesionale, care să permită absolvenţilor un acces cât mai bun pe piaţa forţei de muncă;
– dezvoltarea after-schoolului pentru sprijinirea părinţilor care muncesc, dar și alte preocupări ce vor reieși din propunerile și consultările cu toate părțile interesate.
„Legile educației au o importanță națională și un efect pe termen lung extrem de important. După ani de discuții despre România educată și după o pandemie care a degradat și mai mult învățământul românesc, trebuie să luăm măsurile necesare și corecte cât mai rapid! Doar împreună putem construi pas cu pas un viitor frumos în educația tinerilor, care să aibă acces nemărginit la o educație de calitate și în cele din urmă să fie mândri că studiază în România.”, mai spune Marius Damian.