Doar CFR Călători vrea să opereze trenurile noi ce vor ajunge și în Timișoara și Reșița, prin punctul feroviar Caransebeș.
Numai compania națională a depus o oferă la licitația lansată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară pentru contractul pentru servicii publice aferent achiziției de trenuri electrice.
„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) anunță depunerea unei oferte, de către operatorul public de transport feroviar de călători SNTFC CFR Călători SA, în cadrul primei proceduri de atribuire competitivă a unui Contract de Servicii Publice privind îndeplinirea obligațiilor de serviciu public de transport feroviar de călători, licitație derulată prin intermediul platformei publice a Bursei Române de Mărfuri (BRM)”, a transmis ARF.
Contractul vizează prestarea serviciilor publice, cu ajutorul primelor rame electrice achizitionate de ARF, prin intermediul contractului atribuit în aprilie 2022 companiei Alstom Ferroviaria S.p.A.
Serviciile contractate sunt preconizate a începe în decembrie 2023, prima ruta de serviciu fiind între București și Constanța. Pe măsura ce trenurile sunt livrate de către producătorul francez și puse la dispoziția operatorului, serviciile vor acoperi rutele ce deservesc municipiile reședință de județ: Craiova, Drobeta Turnu Severin, Reșita (prin nodul feroviar de la Caransebeș), Timișoara, Ploiești, Brașov, Alba Iulia, Deva, Arad, Târgu Jiu.
Contractul va avea o valabilitate de 5 ani.