O oferă pentru repararea Pasajului CF Timișoara – Voiteni

pasaj cf timisoara voiteni

O singură firmă s-a înscris la licitația pentru repararea capitală a Pasajului CF Timișoara – Voiteni, vechi de 90 de ani.

Compania GDO MOV IMPEX S.R.L. vrea să proiecteze și să execute modernizarea structurii de cale ferată ce traversează Timișoara. Este din Baia Mare, are 35 de angajați, iar anul trecut a declarat o cifră de afaceri de 35 de milioane de lei. Contractul pe care ar putea să îl semneze cu Regionala CFR Timișoara are o valoare de aproape 5,8 milioane de lei.

Lucrările vor fi complexe

Regionala CFR Timișoara are nevoie de un constructor care să facă lucrări de reparație capitală la pasaj. Linia 124 care îl traversează este principală, iar podul care trece pe deasupra străzii Ardealului este extrem de vechi, construit în anii 1930, și degradat. Lucrările sunt urgente.

„Pasajul inferior construit în anul 1932 are o lungime totată de 27 de metri și trei deschderi de 6,6 + 8,6 + 6,6 metri. (…) Conform raportului expertizei tehnice, starea tehnică a podului este apreciată cu calificativul <<nesatisfăcătoare>>, din cauza, în special, proceselor grave de degradare identificate la nivelul structurii de rezistență a suprastructurii podului. (…) Din cauza faptului că podul de la km 2+962 de pe linia CF 124 Timișoara – Voiteni este într-o stare nesatisfăcătoare din cauza evoluției raide a proceselor de degradare și poate deveni critică, punând în pericol rezistența și stabilitatea suprastructurii pasajului, impunând limitarea și, la limită, chiar întreruperea circulației feroviare pe pasaj este necesar și oportum reparația acestuia în vederea asigurării cerințelor de siguranță a circulației feroviare”, aflăm din caietul de sarcini.

Podul vechi de 90 de ani prezintă multiple fisuri și crăpături asfaltul este exfoliat sau armătura de rezistență a grinzilor este prezintă coroziune. Sunt câteva dintre problemele identificate de expertiza tehnică.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/