Ministerul Educaţiei a alocat 150 de milioane de lei pentru achiziţionarea de laptopuri şi tablete, pentru ca elevii din mediile defavorizate să poată participa la învăţământul online pe perioada pandemiei. În Timiş, vizaţi sunt aproximativ 6.000 de elevi. Sunt însă comune în judeţ care nu au aşteptat banii de la Minister, ci s-au mobilizat din timp, pentru a le asigura elevilor condiţii demne de a învăţa.
Un exemplu concret este cel al comnei Şag. Prin hotărâre de Consiliul Local, la iniţiativa primarului Flavius Alin Roşu, au fost achiziţionate 184 de tablete, exact numărul elevilor şcolii gimnaziale din localitate. De subliniat este faptul că banii de la Minister sunt direcţionaţi doar pentru cazuri sociale, iar la Şag toţi elevii şcolii vor beneficia de tablete.
„Achiziţia a fost făcută deja de şcoală, urmând să fie livrate tabletele zilele următoare. Nu am putut să aşteptăm banii de la Minister. În plus, aceşti bani sunt doar pentru cazurile sociale, nu pentru toţi. Noi am achiziţionat 184 de tablete, exact numărul elevilor Şcolii Gimnaziale din Şag.”, a precizat Flavius Alin Roşu, primarul comunei Şag.
„Mi se îndeplineşte un vis din tinereţe”
Măsura vine ca o mană cerească printre unii dascăli din localitate. Alexandru Faur are 63 de ani şi este învăţător la Şag din anul 1991. Tot de atunci are un vis, ca elevii să poată beneficia de mijloace online pentru a-şi desfăşura activitatea la catedră mai rapid şi mai eficient, spune el, şi după ce perioada de pandemie se va încheia.
„Mi se îndeplineşte un vis din tinereţe, de când am revenit în învăţământ, să aibă fiecare copil din şcoală tabletă şi să desfăşurăm activităţi extrem de rapid şi extrem de eficient. De aceea spun că aceste tablete vor fi şi mai importante după perioada pandemiei. Copilul va şti că tableta nu este doar o sursă de jocuri, ci o expresie a inteligenţei umane.”, a mărturisit Alexandru Faur, învăţător la şcoala din Şag.
În ceea ce priveşte modalitatea de realizare a învăţământului online, învăţătorul spune că este încântat, deşi perioada nu este una fericită şi vede o continuitate şi când pandemia se termină şi se va realiza întoarcerea la clasă. Acesta prevede crearea unui sistem wireless, astfel încât învăţătorul să devină un „administrator de sistem” şi chiar va putea să le dea teste copiilor. Ei vor răspunde pe tabletă direct, astfel încât să se poată realiza evaluarea în timp real.
„Vă dau un exemplu. Aş dori să ştiu care este nivelul cunoaşterii tablei înmulţirii în clasa a II-a. Învăţătorul tastează de la laptop un set de întrebări, iar copiii vor răspunde, tastând la rândul lor răspunsurile. Sistemul va arăta ordinea în care copiii au răspuns, va putea face o ierarhizare, permiţând învăţătorului să cunoască nivelul clasei şi al fiecărui copil. Toate acestea fără a mai consuma hârtie şi toner. În acelaşi timp, rezultatul va rămâne în memoria computerului.”, a explicat învăţătorul.