„Nu sunt nebun să-i iau toate atribuțiile lui Marius Isac! Sarcinile i le voi da eu!”

Primarul municipiului Caransebeș a retras de pe ordinea de zi a ședinței extraordinare două proiecte de hotărâre, cel mai important privind modificarea organigramei Primăriei și a statului de funcție. Decizia a fost luată pentru că Felix Borcean a fost convins că majoritatea liberală nu ar fi votat acel proiect.

„Voi avea proiectul la fiecare ședință extraordinară și poate se va ivi ocazia să fie votat”, explică edilul urbei. Liberalii spun că acea organigramă a fost ținută strict secretă și că primarul nu s-a consultat cu nimeni din Primărie la întocmirea ei, ba mai mult, schimbă complet datele problemei cu privire la funcțiile din Primărie. Cei care ar putea ieși din schemă sunt viceprimarul Marius Isac și secretarul Ana Bratu.

Primarul spune că ar fi nebun să-și ia el toate atribuțiunile și că sarcinile vor fi împărțite: „Evident că viceprimarul va avea niște atribuțiuni, dar i le dau eu! Eu îi spun te ocupi de treaba asta, nu i le pui direct pe hârtie prin decizie, pentru că oricum lucrurile se pot schimba printr-o dispoziție a primarului. Eu și acum pot să-i spun «de mâine, domnul Marius Isac nu se va mai ocupa de treaba asta și se ocupă de treaba asta», chiar dacă în organigramă îi sunt trasate nu știu ce sarcini. Iar secretarul nu are în subordine pe cineva anume, din punctul ăsta de vedere se cramponează inutil. Nu e nicio răzbunare din partea mea, ștampila este normal să fie la mine pentru că scrie Primar pe ea, nu e viceprimar, este normal ca primarul să controleze ceea ce se întâmplă în privința autentificării unor acte. Nu știu de ce stătea la Consiliul Local ștampila cu primarul, adică toată lumea putea să pună ștampila Primar pe orice act fără știrea mea, cu alte cuvinte”, ne-a declarat primarul Felix Borcean.

Modificările la organigramă aduse prin inițierea unui proiect de hotărâre de către primarul Felix Borcean făceau referire la Direcția Poliției Locale, care ar fi devenit Serviciu, înființarea unei noi structuri Direcția Juridică și Administrație Locală cu un nou director care ar avea sarcini să se ocupe de Serviciul Juridic, de Administrarea Spațiului Locativ, de Biroul de Relații cu Publicul și să coordoneze Arhiva. „Sunt probleme la Cadastru, aveam nevoie de o persoană care să supervizeze ce se întâmplă acolo. Eu aici am propus-o pe Carla Meszaros ca director”, a declarat Felix Borcean.

Noua organigramă ar fi prevăzut și înființarea Direcției de Organizare și Monitorizare a Serviciilor Publice, care se ocupa de școli cabinete spital, servicii de utilitate publică: „Eu am vrut să creez o eficiență, nu pleacă nimeni, nu era nimeni dat afară și un lucru foarte important, la Direcția Proiecte Programe am vrut să creez mai multe posturi, să fie 8 posturi în organigramă, să dublăm posturile, dar doar dacă există proiecte, adică doar dacă sunt eficienți”, spune primarul Caransebeșului, care a specificat că nu era o creștere însemnată la bugetul de salarii.

Din toate aceste permutări ar fi avut de câștigat la capitolul încredere în angajați tocmai primarul Felix Borcean, pentru că și-ar fi pierdut calitatea decizională unii directori de direcții din Primăria Caransebeș.

„Eu cred că, dacă liberalii ar fi studiat în detaliu ce am dorit să fac, ar fi fost mai înțelegători, dar sunt convins că s-a dus Horia Irimia la ei: «uitați ce vrea să facă, n-ar avea viceprimarul nicio atribuțiune… E bine?! Nu e bine!» Eu i-am spus și viceprimarului Isac: «cred că ți-ar fi convenit să nu ai nicio atribuțiune și să pleci acasă cu 8.000 de lei lunar!». Păi cum să gândesc eu așa ceva, dar îți spun eu ce trebuie să faci! Asta, asta și asta, că trebuie să lucrezi, nu există că nu faci nimic!”, a specificat Borcean.

„Dacă vrea să-mi ia toate atribuțiile, poate să mi le ia prin dispoziție. Eu acum am atribuții de la ordonator principal de credite, până la coordonarea tuturor compartimentelor, mai puțin Cabinetul Primarului și AUDIT-ul. Am două dispoziții privind atribuțiile: una făcută în 2016 și una făcută după ce a plecat colegul meu, city-managerul Andrei Ungur, cu absolut toate atribuțiile avute de Andrei trecute la mine”, a menționat viceprimarul Marius Isac.