Lucrările de construire a structurii de protecție de pe Clisura Dunării se apropie de 95%. Odată finalizată polata, bolovanii desprinși de pe versant nu vor mai cădea pe șosea.
Polata de pe DN57 are o lungime de 110 metri, la care se adaugă un sistem de ziduri de retenție pentru protecție suplimentară până la o lungime de peste 200 de metri.
„Lucrările la structura de retenție de tip polată de pe DN 57, Clisura Dunării, în zona localității Cozla, comuna Berzasca, au avansat. A fost finalizată suprastructura și se lucrează la umplutura de pământ care are rolul de a atenua și dirija în afara părții carosabile eventualele căderi de roci de pe versant. După finalizarea structurii polatei și amenajarea corespunzătoare cu pământ deasupra ei, se va reface structura rutieră”, transmite DRDP Timișoara.
Autoritățile estimează că lucrările vor fi încheiate în luna aprilie.
La începutul anului 2023, pe Clisura Dunării au avut loc căderi masive de pietre. Specialiștii au estimat că versantul este instabil și că este nevoie de o soluție complexă pentru a proteja șoferii și drumul.