Primăria Timișoara are în plan să construiască o clădire nouă în care să fie mutate toate secțiile spitalului municipal. Potrivit viceprimarului Ruben Lațcău, costurile pentru realizarea acestei investiții sunt între 200 și 400 de milioane de euro, astfel că nu există nicio șansă să fie realizată cu bani din bugetul local. Prin urmare, municipalitatea caută acum soluții.
Spitalul Municipal Timișoara își desfășoară activitatea în mai multe clădiri răspândite în tot orașul. În aceste condiții, se vorbește de ani buni de realizarea unei construcții în care să fie mutate toate secțiile unității medicale, dar nu s-a realizat nimic concret.
Iată că cei din conducerea Primăriei Timișoara nu au uitat nici ei de această investiție. Astfel, în plenul de marți seara al Consiliului Local Timișoara a fost aprobat un proiect de hotărâre din care aflăm că municipalitatea vrea să apeleze la serviciile de consultanță ale Corporației Financiară Internațională (IFC). Mai precis, proiectul se referă la „oportunitatea inițierii demersurilor necesare realizării obiectivului nou de investiție ”Spital Clinic Municipal de Urgență Timișoara” în contextul colaborării cu Corporația Financiară Internațională – IFC”.
„Intenția noastră este să putem construi în Timișoara un spital municipal nou. Avem în acest moment un spital nu modular, ci dispersat în 14 secții în oraș, în diferite clădiri într-o stare mai bună sau mai proastă. Este evident că avem nevoie de o clădire nouă. În același timp, știm cu toții că a construi un spital cu o mie de paturi, cam câte paturi are spitalul municipal în ziua de astăzi, sunt costuri undeva între 200 și 400 de milioane de euro. Un astfel de cost, între un miliard și două miliarde de lei, este un cost care în mod evident este foarte mare și greu de suportat, dacă nu imposibil să fie asigurat din bugetul local, având în vedere faptul că bugetul local de dezvoltare este între 150 – 200 de milioane de lei. Și atunci este foarte clar că noi avem nevoie de un context în care să avem și o finanțare, să avem și un mod de a întreține o astfel de clădire și să avem și un plan cum am putea construi, cum am putea finanța și cum s-ar putea operaționaliza un astfel de spital”, a explicat Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei.
Ruben Lațcău a mai precizat că Timișoara nu are în acest moment capacitatea și experiența de a administra o astfel de investiție uriașă, motiv pentru care se va apela la serviciile celor de la IFC.
„Intenția cu IFC este să ajungem să facem o prefezabilitate care să ne spună și de câte paturi avem nevoie, și cum să operaționalizăm și să eficientizăm un astfel de spital, ce pași ar trebui noi să executăm, care ar fi primele clinici, ce costuri am avea, ce înseamnă ca mentenanță, cum am putea noi să asigurăm această mentenanță și această operaționalizare și, ulterior, în baza acestei pre-evaluări, Consiliul Local Timișoara să poată să ia o decizie dacă angajează municipiul și primăria într-o astfel de demers sau nu. Suntem într-o fază incipientă”, a detaliat viceprimarul Timișoarei.