Noua organigramă a Primăriei Lugoj, suspendată de instanță! Claudiu Buciu: „Trântorii să nu se bucure”

primaria lugoj

Tribunalul Timiș a suspendat hotărârea de consiliu local privind noua organigramă a Primăriei Lugoj, deciziile de desființare a unor servicii, precum și actele subsecvente, inclusiv concursurile și angajările făcute de Primăria Lugoj. Sentința este executorie de drept, iar administrația locală are posibilitatea să facă recurs în cinci zile de la comunicare.

„Instanța s-a pronunțat în data de 30 august și sentința este executorie de drept în sensul suspendării executării acelor acte administrative care constau în hotărârile consiliului local aprobate de desființare a serviciilor publice din subordinea Consiliului Local și de aprobare a organigramei Primăriei Municipiului Lugoj. La fel, este vorba de suspendarea acelor acte consecvente care constau în concursurile de recrutare anunțate. Așa cum spuneam, sentința este executorie de drept și ea trebuie respectată”, a declarat jr. Tiberiu Negrei, liderul Sindicatului Liber al salariaților din Primăria Timișoara, care reprezintă și 59 de angajați din administrația locală lugojeană.

Negrei adaugă că angajații trebuie menținuți pe această perioadă de suspendare: „Evident că aceste servicii nu pot fi desființate sau nu mai sunt desființate din 1 septembrie. Ele trebuie să-și continue existența, să se desfășoare acolo activități specifice lor. Prin urmare, activitățile se vor desfășura cu angajați, pentru că și acești angajați trebuie menținuți pe această perioadă de suspendare a executării respectivelor hotărâri de consiliu. Eu sper să se întâmple acest lucru”.

Sindicatele sunt optimiste

Jr. Tiberiu Negrei este foarte mulțumit de rezultat, dar atrage atenția că este doar o victorie de etapă. Vor fi anulate și concursurile de angajare: „Sigur că avem în vedere, mai departe, anularea acestor HCL-uri și a acelor concursuri de recrutare. Avem o perioadă de maximum 60 de zile pentru a face acest lucru, adică să înregistrăm o acțiune cu privire la anularea lor”.

Negrei are un mesaj pentru cei 59 de angajați ai PML pe care îi reprezintă în aceste demersuri legale: „Mesajul meu este: ne bucurăm cu toții, să fim optimiști în continuare! Este o primă bătălie câștigată. Mă aștept ca partea adversă să facă recurs la această sentință. Dar, cum spuneam, trebuie să rămânem optimiști, mai ales că urmează și alte demersuri prin instanță. Urmează și alte bătălii”.

Buciu nu se lasă

Administrația locală spune că nu va renunța la reformarea aparatului Primăriei și va propune în continuare o nouă variantă de organizare. Mesajul a venit chiar de la inițiatorul ideii, primarul ales Claudiu Buciu.

„Trântorii să nu se bucure și nici cei care au cheltuit banii publici pe lăutari, la chefurile de partid. Instanța a suspendat aplicarea noii organigrame. Decizia este executorie, dar nu definitivă. Așteptăm motivarea instanței. Dacă motivarea va face referire la aspecte procedurale, care nu ar fi fost respectate în procesul de aprobare a organigramei, noi vom relua de la zero acest proces, respectând indicațiile instanței, urmând să îmbunătățim varianta suspendată. Însă cei care au încasat degeaba salarii în Primărie sau în serviciile subordonate, cei care nu și-au făcut datoria față de această comunitate să știe că viitorul lor va fi același: vor fi dați afară. Nu primarul mătură străzile, nu primarul taie iarba, nu primarul întârzie eliberarea documentelor. Le-am pus la dispoziție acestor angajați dotări și utilaje necesare desfășurării activității degeaba. Am avut răbdare, în numele lugojenilor, cu toți acești angajați. Am greșit. Am fost înjurat că nu se taie iarba sau că orașul nu e curat. Nu mă deranjează. Mă deranjează doar că angajații plătiți din banii lugojenilor nu-și fac treaba față de comunitatea care-i plătește. Am încercat să reorganizăm instituția, însă iată că instanța cenzurează aceste modificări. Vom aștepta motivarea instanței și vom proceda de la zero, ținând cont de toate mențiunile acesteia. Vom elibera cu siguranță Primăria de tăietorii de frunze la câini, dar și de directorii sau alți șefi «umflați» de foștii primari în funcții”, a punctat Buciu.

Instanța a mai obligat pârâţii Consiliul Local al Municipiului Lugoj şi primarul, în solidar, să plătească reclamanţilor suma de 4.000 lei cu titlu de cheltuieli de judecată.