Noi restructurări la STPT! Într-o lună, se face un pas important privind digitalizarea

tramvai de la stpt

Societatea de Transport Public Timișoara se pregătește să treacă printr-un nou proces de restructurare. Trnsformarea se datorează legii care prevede reducerea cheltuielilor bugetare.

Cât de curând, Societatea de Transport Public Timișoara va avea o nouă organigramă. Asta după ce marți, în plenul Consiliului Local Timișoara, a fost aprobat un proiect de hotărâre privind „mandatarea reprezentanților Municipiului Timișoara în Adunarea Generală a Acționarilor la Societatea de Transport Public Timișoara S.A. pentru aprobarea Planului de reorganizare și restructurare al societății”.

Din proiectul de hotărâre aflăm că este nevoie de noi restructurări ca urmare a Legii nr. 296/2023 privind reducerea cheltuielilor bugetare.

Vechea organigramă, aprobată în urmă cu câteva luni, includea un număr de 1.441 de posturi. Dintre care 244 personal TESA și operativ și 1.191 personal muncitor, inclusiv personalul de bord. Conform noii organigrame, STPT ar urma să aibă 1.243 de posturi, ca urmare a desființării a 198 dintre acestea. Printre altele, se vor desființa două posturi de directori executivi, cel de director Exploatare și de director Iluminat Public și Infrastructură. Cum majoritatea acestor posturi propuse pentru a fi desființate nu sunt ocupate, doar pentru 37 de angajați ai STPT există riscul de a rămâne fără loc de muncă. Societatea estimează că ar urma să facă o economie de peste 180.000 lei lunar, ca urmare a acestor restructurări.

Mult așteptatul Plan de reorganizare și restructurare al STPT, un mare fâs! Scriptic, actuala organigramă a STPT include un număr de 1441 de posturi. La data de 30.06.2023 erau ocupate 1058 posturi, iar la data de 26.10.2023, data intrării în vigoare a Legii 296 privind unele măsuri fiscal-bugetare, erau angajați 1082. Nouă organigramă conține scriptic 1243 de posturi, cu 198 de posturi mai puține decât actuala. Au tăiat, dar pe hârtie. Prin urmare, toți cei 1082 actuali angajați ai STPT se pot regăsi în noua organigramă. Se desființează într-adevăr un număr de 37 de posturi, dar persoanele încadrate pe aceste posturi au posibilitatea să accepte alte posturi vacante în cadrul noii organigrame, conform pregătirii profesionale”, a afirmat Roxana Iliescu, consilier local Pro România.

Constantin Cocheci, directorul STPT, a luat cuvântul pentru a explica în plen faptul că, în aproximativ o lună, va fi implementat un sistem informatic de tip ERP, astfel că va fi nevoie de mai puțini angajați.

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

Avem un plan de restructurare al datoriilor aprobat cu ANAF-ul anul trecut prin care este foarte clar că trebuie să renunțăm la 60 de posturi din organigrama noastră. Aceste posturi se bazează în principal prin cumularea unor funcții și implementarea unui sistem informatic ERP la nivel de societate. Nu cred că va dura mai mult de o lună, două până când va fi implementat. Normal că atunci când informatizezi un sistem, nu mai ai nevoie de atât de mult personal care să introducă date sau să scrie de mână sau să calculeze tot sistemul contabil. Este clar că vor fi reduceri de personal”, a afirmat Constantin Cocheci.

În ceea ce privește cele 37 de posturi care vor fi desființate, directorul STPT a explicat că angajații nu vor fi dați afară. „Li se va oferi ocazia de a prelua un alt post disponibil, dacă vor fi în stare de acel post”, a detaliat Cocheci.

În timpul ședinței a luat cuvântul și Dan Diaconu, consilier local PNL, care a vorbit despre importanța restructurării STPT. „Sigur că ne dorim ca restructurarea să fie aprobată de Ministerul Finanțelor. Este evident singura șansă ca STPT-ul să mai poată funcționa în continuare”, a precizat Dan Diaconu.

În final, proiectul a fost aprobat cu 18 voturi „pentru” și o abținere. Ședința AGA a STPT pentru aprobarea Planului de reorganizare și restructurare al societății ar urma să aibă loc joi.

1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/