CNAIR a emis noi certificate negative constructorilor care nu au avansat sau au tergiversat lucrările. Printre cei care au primit bile negre sunt și antreprenorii care ridică centura de sud a Timișoarei și noua legătura cu autostrada, de pe DN69.
Problema este că este pentru a doua oară când aceste firme primesc certificate negative. Dacă și la următoarea evaluare le vor primi, există posibilitatea să aibă interzis la licitațiile viitoare ale CNAIR sau Ministerului Transporturilor.
„Vreau să reamintesc că, potrivit modificărilor din acest an la legislația achizițiilor publice, documentele constatatoare periodice vor fi actualizate și publicate din 90 în 90 de zile. Ele vor reflecta stadiul la zi pentru fiecare contract în parte. Antreprenorii care au primit certificate negative intermediare (Documente Constatatoare periodice) au posibilitatea să recupereze întârzierile și să evite emiterea unui nou document constatator negativ la următoarea evaluare. Atenție însă: sunt antreprenori care riscă să primească la următoarea evaluare direct <<cartonașul roșu>>!”, transmite ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Stadiul șantierului centurii de sud a Timișoarei a ajuns abia la 57%, în condițiile în care termenul este luna decembrie 2022. Lucrările de realizare a noii legături dintre orașul de pe Bega și autostrada A1 au ajuns, la final de august, la 15%. Mobilizarea slabă a celor doi antreprenori îi poate lăsa fără contracte.
„Rolul acestor Documente Constatatoare este pe de o parte să îi determine pe anumiți Antreprenori să își corecteze conduita, iar pe de altă parte să permită comisiilor de evaluare să cunoască în timp real situația concretă a antreprenorilor care se prezintă la alte licitații. Cu ocazia verificării ofertelor, antreprenorii care au primit certificate constatoare intermediare negative pentru abateri grave de la contractele aflate în derulare vor fi excluși de la licitații”, a mai spus ministrul.