Conducerea firmei care asigură transportul public în municipiu a dat dispoziție ca astăzi, la ora 12.00, toate autobuzele să fie retrase în garaj! Imediat s-a întrunit Comitetul pentru Situații de Urgență!
„Am avut o ședință în regim de urgență în care s-a hotărât instituirea stării de forță majoră pentru evitarea apariției unei situații de urgență privind transportul în comun în municipiul Reșița. Totodată, am hotărât ca în cazul întreruperii asigurării transportului în comun de către Ro-A Tir, Primăria să fie îndreptățită să ia toate măsurile în regim de urgență pentru asigurarea continuității acestui serviciu public”, a explicat primarul Nelu Popa într-o ședință a Consiliului Local Reșița convocată de îndată.
Aleșii locali au înțeles gravitatea situației, au uitat de jocurile politice și au venit aproape toți pentru a găsi soluții ca Reșița să nu rămână fără transport public în mijlocul zilei, așa cum a amenințat Ro-A Tir. Edilul-șef a explicat apoi că între municipalitate și firma de transport care urmează să plece curând din oraș există mai multe disensiuni, deși în conturile sale au intrat și trebuie să mai intre încă bani frumoși. „Suntem în negocieri de câteva luni pentru preluarea depoului de tramvai. Am convenit să achiziționăm depoul, lucru care nu s-a întâmplat în fapt nici până la ora asta. Ar fi trebuit semnat contractul de vânzare-cumpărare, dar dânșii tergiversează semnarea lui. Am semnat și un act adițional prin care am prelungit delegarera serviciului de transport public până în ianuarie 2018, ca să fim în stare să putem demara transportul public cu societatea noastră. Noi am trimis actul respectiv la Ro-A Tir pentru a fi semnat, dar până la ora de față nu l-au semnat. În ultima lună și jumătate i-am somat să semneze actul adițional pentru a nu ieși în afara contractului, dar atunci a început o poveste legată de penalitățile de la subvenții”, a explicat Nelu Popa.
Potrivit acestuia, firma de trasport a emis facturi de penalități care ajung la 1,8 milioane lei, penalități pe care municipalitatea nu și le-a asumat deoarece erau diferite neconcordanțe. Unele dintre penalități au fost respinse chiar de către instanțele de judecată. „Astfel, eu nu puteam să plătesc acele penalități. Ei ne-au acționat în instanță pentru asta, procesul fiind în derulare”, a mai spus primarul Reșiței.
Ro-a Tir pretinde să încaseze de la Primărie 250.000 de lei pe lună, sub formă de subvenții, deoarece ar fi pe pierdere, în caz contrar refuzând să mai lucreze. Practic, să întrerupă activitatea de transport în comun. „Azi dimineață le-am spus că încercăm să găsim soluții pentru a le acorda aceste subvenții până în decembrie, dar în momentul în care noi redactam această adresă ne-a sunat directorul Ro-A Tir de la Reșița spunându-ne că a primit dispoziție să ne anunțe pe noi, să anunțe presa, că sistează transportul în comun. Am convocat Comitetul pentru Situații de Urgență, am discutat telefonic cu reprezentantul firmei și l-am rugat să-și reconsidere poziția pentru că nu ne poate lăsa de la o oră la alta fără transport public, că nu poate lăsa cu copiii care ies de la școală în stațiile de autobuz. Situația este peste nivelul meu de înțelegere”, a dezvăluit Popa.
Ca atare, pentru rezolvarea situației în regim de urgență, edilul-șef a propus Consiliului Local ca începând cu aceată lună prețul unui tichet de călătorie acordat pensionarilor și decontat firmei de la bugetul public să fie de 2 lei. Situație în care s-ar ajunge la suma solicitată de Ro-A Tir. Propuenerea primarului a fost votată în unanimitate. „E o situație total ciudată, nedorită și mă bucur că ați făcut eforturi și s-au găsit soluții. Vă rog, domnule Popa, ca această firmă, care dă dovadă de neseriozitate din punctul meu de vedere, să fie acționată în instanță, pentru că proprietarul depoului a subînchiriat terenul și s-au încasat sume foarte mari. E vorba de sute de mii de euro!”, a afirmat Mirel Sabo, liderul Grupului PSD din Consiliul Local Reșița.
Scandalizat de atitudinea patronului Ro-A Tir este și liderul Grupului PNL, Hadrian Popescu. „Ei în acte n-au subînchiriat nimic. Sunt sute de martori care au văzut acolo mașinile Bratner, dar pe hârtie au închiriat doar niște clădiri. Asta nu înseamnă însă că în instanță nu putem avea câștig de cauză. Ei continuă însă să ne șantajeze, pentru că ceea cee se întâmplă la ora asta este, practic, un șantaj, își cresc pretențiile de la o oră la alta. Eu sunt forțat acum să votez acest lucru ca să nu sufere reșițenii, însă sunt sub presiunea acestei firme”, a spus consilierul liberal.
Odată aprobate aceste tarife, Ro-A Tir va continua să scoată autobuzele pe traseu. Asta dacă nu cumva patronul va veni cu alte și alte pretenții. În acest context s-a avansat și cel mai optimist termen pentru începerea activității firmei de transport înființate de Primărie: sfârșitul lui noiembrie.