Primarul Reşiţei, Nelu Popa, și președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Silviu Hurduzeu, și-au dat mâna pentru a rezolva o problemă ce trenează de ani de zile. Firmele de transport marfă şi de turism ar putea astfel ajunge de la Reșița la autostradă mult mai rapid.
În prezent, firmele de transport marfă şi de turism, pentru a avea acces la A1 sau A6, trebuie să folosească rute ocolitoare, fie prin Caransebeș, fie prin Timișoara. Motivul: drumul cel mai scurt, DN 58A Reșița-Soceni-Lugoj, nu poate fi o opţiune din cauza pasajului feroviar de la Ezeriș, care nu permite circulaţia vehiculelor cu înălțimea mai mare de 3,5 metri. „Vreau să vă spun că în Reșița sunt firme care aduc și trei TIR-uri de marfă zilnic și care nu pot folosi DN 58A”, e explicat Nelu Popa.
Pentru că problema este serioasă, primarul a solicitat sprijinul Consiliului Județean, care s-a raliat propunerii și a cerut Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara să încerce să rezolve problema, iar directorul DRDP a dorit un studiu pe această temă. „Studiul a fost făcut de noi, de profesorul Adrian Bota de la Timișoara, iar soluția tehnică găsită nu este excesiv de scumpă”, a mai spus primarul Popa.
Practic, se dorește coborârea fundației drumului, astfel încât distanța de la carosabil și până la podul feroviar să fie de 4,2 metri, pentru a permite trecerea TIR-urilor și a autocarelor cu turiști. „Costul pentru această soluție este mult mai mic decât dacă ar fi trebuit să se intervină la infrastructura feroviară și ar ajuta foarte mult municipiul Reșița și celelalte orașe din județ. Dacă DRDP Timișoara va primi și finanțare pentru acest proiect, lucrările nu vor opri traficul pe DN 58A, ele putând fi făcute pe un singur sens, astfel încât să se poată circula alternativ”, a declarat Silviu Hurduzeu, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin.