Nelu Popa sapă primul tunel care s-a făcut în România în ultimii 30 de ani! Costă zeci de milioane de euro!

nelu popa

Tunelul între Centura Valea Țerovei și fosta fabrică de șamotă Stavila urmează să scurteze drumul spre pârtiile de pe Semenic, turiștii nemaifiind obligați să să confrunte cu aglomerația din Reșița.

La propunerea edilului-șef a fost aprobat studiul de prefezabilitate pentru realizarea investiției care în varianta ei cea mai ieftină ar costa vreo 20 de milioane de euro. De ce studiu de prefezabilitate și nu direct de fezabilitate? „Un studiu de fezabilitate în acest domeniu nu poate să fie mai ieftin de câteva sute de mii de euro, poate chiar un milion de euro. Data la care noi l-am contractat, și anume 2021, era data premergătoare deschiderii noului ciclu financiar 2021-2027. Noi încă nu știm ce ne finanțează pe mobilitate urbană. Cea mai mare lucrare pe mobilitate urbană este tramvaiul, care a însemnat 3 faze de câte 20 de milioane de euro, plus achiziția de tramvaie pe Ministerul Dezvoltării, 27 de milioane de euro. Deci nu este exclus ca în 2021-2027, în ciclul ăsta financiar, să nu am șansa să închei acest tunel. Am avut mari probleme ca să identificăm o firmă care să ne facă așa ceva, pentru că, în ultimii 30 de ani, în România nu s-a făcut niciun tunel, niciunul. Este destul de jenant. România nu a făcut un tunel de 30 de ani!”, a explicat primarul Reșiței.

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

Ideea este ca, de la Km 8, din drumul care vine de la Caransebeș, din zona stației de curent electric, să se coboare pe Valea Țerovei, de unde, printr-un tunel de 800 de metri, să se ajungă în Stavila. Acest tunel ar decongestiona traficul dinspre și spre zona montană, spune Nelu Popa. Dacă acum nu pare decât o cheltuială nejustificată, lipsită de sens, primarul spune că trebuie privit în viitor. Nu unul foarte îndepărtat. Și asta pentru că domeniul schiabil Semenic e deja certitudine, încep licitațiile. „Cea mai costisitoare din cele 4 variante primite pentru acest tunel este undeva la 40 milioane de euro, cea mai ieftină, undeva la 20 de milioane de euro. Sunt situații în Sinaia și în Predeal, toată Valea Prahovei are aceeași problematică astăzi, pe perioadă de weekend, vinerea într-un sens, duminica în celălalt sens, e traficul blocat. Noi am preferat să prevedem ceea ce se poate întâmpla în viitor, acuma pentru unii pare ciudat. Ce ne trebuie nouă tunel la ora asta? În general e bine să vezi un pic în viitor și să preîntâmpini niște situații care pot să apară. Noi nu facem altceva acuma decât să aprobăm indicatorii acestui studiu de prefezabilitate și vedem mai departe. O să avem o marfă pusă la raft și vedem eventual surse de finanțare.”, a detaliat primarul Popa.

publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/