Primarul Ioan Popa le răspunde acelora care i-au contestat decizia de a demara proiectul introducerii trenului cu propulsie pe hidrogen pe relația Reșița – Timișoara și spune că aceasta este soluția de viitor pe care ar trebui să o pună în practică și alte unități administrativ-teritoriale din țară.
Edilul consideră că sistemul actual de cale ferată românesc are nevoie de o îmbunătățire imediată, iar starea jalnică în care acesta se află este cauzată de sistemul deficitar de acordare a subvențiilor, în funcție de kilometrii parcurși.
„Această problemă este veche, este o problemă de fond a căilor ferate române, cedarea liniilor de cale ferată către operatorii privați care, de multe ori, au fost de o calitate îndoielnică, dar și sistemul de subvenții deficitar. Acesta este principalul motiv pentru ceea ce vedem astăzi în România pe liniile secundare: trenuri-mizerii în care nu se urcă nimeni, pentru că sunt pur și simplu inacceptabile, fac kilometri, ajungându-se în situația de anul trecut, după cum povestea ministrul Drulă (Cătălin Drulă – fostul ministru al Transporturilor – n.r.), că au avut 28 de milioane de euro bilete tăiate și 100 de milioane de euro subvenții. Acest sistem trebuie să se schimbe și să se subvenționeze numărul de călătorii, iar atunci operatorii vor veni cu trenuri de o calitate mai bună și oamenii vor începe să le utilizeze.”, a declarat primarul Ioan Popa, în cadrul evenimentului prilejuit de semnarea contractului cu SC Metroul SA, pentru reabilitarea infrastructurii feroviare pe relația Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră, proiect derulat de administrațiilor locale și județene din Reșița, Timișoara, Caraș-Severin și Timiș.
Odată cu semnarea contractului, societatea Metroul SA s-a angajat să realizeze și un studiu de oportunitate, în urma căruia se va decide ce tipuri de tren se potrivesc cel mai bine pe viitoarea cale ferată Reșița – Timișoara. Popa este convins că experiența celor de la Metroul SA își va spune cuvântul, și vor fi luate cele mai bune soluții.
„De ce trenuri cu propulsie pe hidrogen? Pentru că dacă tot am rămas în urmă 30 de ani, cred că ar fi mai important să venim și să facem un upgrade la ceea ce se întâmplă astăzi în lume. Ultimele tendințe în Europa, pe partea de trenuri regionale, este utilizarea trenurilor cu capacitate de 150 de locuri. Asta înseamnă un material rulant sau un tren scurt, ușor, care nu are inerție mare, frânează repede, accelerează repede, și atunci distanțele se parcurg într-un timp mai scurt. Asta este și tendința pe care vrem să marșăm și împreună cu colegii de la Metroul SA, vom face un studiu de oportunitate pentru a vedea ce tipuri de garnituri s-ar preta, ce dimensiuni, ce frecvențe, și, cu siguranță, cu expertiza dânșilor, vom ajunge la cele mai bune soluții.”, a mai spus edilul Reșiței.