Lucrările de modernizare a căii ferate Caransebeș – Lugoj – Timișoara au început. Însă ministrul Transporturilor spune că timpul este scurt și este nevoie de mobilizare mare.
„Se intră în faza de execuție. E foarte strâns calendarul. Noi trebuie să finalizăm aceste lucrări până la final de 2026. Nu am niciun fel de emoție că nu vor fi finalizate toate lucrările prinse în PNRR pe zona rutieră. Am semne de întrebare pe zona de CFR, pe anumite loturi. Vor trebui să aibă un ritm foarte bun în următorii 2 ani și jumătate, astfel încât să se încadreze în acest calendar”, a declarat ministrul Transporturilor, la Timișoara.
Cele mai mari probleme au fost pe lotul ce traversează Timișoara. Autoritățile locale au întârziat emiterea autorizației de construire pentru că nu au fost de acord cu o soluție.
„Dacă vorbim de lotul acesta care străbate Timișoara, era intersecția cu Badder (n.r. strada Enric Badder din Timișoara) unde nu s-a dorit soluția inițială. Până nu am ieșit public și am spus că voi anunța la Uniunea Europeană că o să renunțăm la proeictul de pe Timișoara, atunci s-au gândit cei de la primărie să aibă un dialog cu noi. Am ajuns la un punct de vedere comun, și-au dat acordul pentru autorizații. Acum s-a intrat în faza de execuție. E un procent destul de bun pe Lugoj – Timișoara, până la Gara de Est, în următoarele săptămâni se va începe și de la Ronaț spre Arad. Urmând ca în două luni să se înceapă și pe tronsonul Caramsebeș – Lugoj”, a explicat Sorin Grindeanu.
Pe traseul Lugoj – Timișoara Est se execută lucrări de desfrișare a vegetației și de amenajare a drumurilor tehnologice, în stațiile Topolovățu Mare, Recaș, Lugoj și Remetea Mare. Calea ferată are o lungime de 54 de kilometri și modernizarea costă 1,9 miliarde de lei.
Lotul Caransebeș – Lugoj are 39 de kilometri și investiția se ridică la 1,3 miliarde de lei. Sectorul Timișoara Est – Ronaț Triaj se întinde pe 14 kiloemtri și pentru modernizare s-au aprobat 1,4 miliarde de lei. Din Ronaț se va reabilita linia ferată până la Arad, pe o lungime de 55 de kilometri, costul fiind de 2,1 milirde de lei.