Proiectul de modernizare a căii ferate ce traversează Timișoara este tot blocat. Nu poate începe pentru că nici acum Primăria Timișoara nu a dat toate avizele.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, la Timișoara că acest lot este ultimul care nu are toate documentele necesare pentru a putea demara proiectarea și execuția.
Grindeanu s-a întâlnit, vineri, cu primarul Timișoarei, Dominic Fritz, pentru a încerca, încă odată, să găsească o soluție.
„În acest moment nu are toate avizele de la primărie (n.r. Primăria Timișoara). Am ajuns în punctul pe care nu mi-l doream, să fie ultimul proiect care primește avize. S-au primit toate avizele pe Cluj, că sunt două proiecte majore: Cluj-Napoca – Episcopia Bihorului și Caransebeș Arad. Cu primăria Oradea lucrurile au fost scurte, cu Primăria Cluj la fel… Rostul întâlnirii cu domnul primar (n.r. Dominic Fritz, primarul Timișoarei) este să depășim odată aceste obstacole și să dăm drumul la proiect”, a spus ministrul Transporturilor.
Administrația Timișoarei dorea să facă unele modificări la proiect, ceea ce, susține Grindeanu, este imposibil. Asta pentru că proiectul are finanțare asigurată de fonduri europene și s-ar pierde banii.
Întâlnirea a fost fructuasă, spune viceprimarul Ruben Lațcău. Acesta a explicat că sunt unele propuneri care nu pot fi avizate însă.
„Pe Gheorghe Adam, inelul IV, se îngustează la o bandă pe sens, pe o bucată de niște zeci de metri. Am fi avut o gâtuire. Nu putem să acceptăm o astfel de soluție. Ministrul Grindeanu a fost de acord cu noi și a cerut proiectantului să vină cu o soluție care să rezolve această situație”, a explicat viceprimarul Ruben Lațcău.
Pasajul suspendat de pe strada Radu de la Afumați se va ridica, dar și aici există probleme, spune Lațcău. Proiectantul a stabilitt că va construi un drum cu două benzi, însă spațiul este de doar 4 metri lățime.
Săptămâna viitoare va mai avea loc o întâlnire, la București, unde va merge o delegație a Primăriei Timișoara. Până atunci, antreprenorul va veni cu soluții noi.
Lotul pe Timișoara face parte din proiectul de 162 de kilometri de cale ferată Caransebeș – Arad, care este împărțit în 4 sectoare. Valoarea lucrărilor ce vor permite trenurilor să circule cu 160 km/h depășește 8 miliarde de lei.