Ministrul Transporturilor a inspectat, sâmbătă, șantierul de modernizare a căii ferate Lugoj – Timișoara Est. Stadiul fizic al lucrărilor este de aproximativ 16%.
Proiectul este unul complex, care cuprinde 54 de kilometri de linie dublă electrificată, 55 de podețe, 8 poduri mici și 2 poduri mari.
„Avem un pod mare de 80 de metri peste Bega și avem un pod peste Timiș care sunt gata, partea de infrastructură. Suntem la un progres fizic de peste 16%. Financiar suntem la circa 20% și suntem în grafic”, i-a explicat constructorul ministrului Transporturilor.
Lotul face parte din tronsonul feroviar Caransebeș- Timișoara – Arad.
„Acest lot, de la Lugoj la Timișoara Est, este cel mai avansat. Lucreză pe 52 de kilometri din 54 și asta se vede inclusiv în proximitatea Timișoarei, lucrările acolo au ajuns”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
La Lugoj se construiește un pasaj rutier suprateran cu 13 deschideri, trotuare pentru pietoni și traseu subteran pentru bicicliști. Valoarea obiectivului este de aproximativ 2 miliarde de lei.
Lucrările de modernizare a căii ferate Lugoj – Timișoara au început în 28 decembrie 2022 și trebuie să fie gata în 28 iunie 2026. În primele 6 luni s-a făcut proiectarea.
Odată modernizată linia dintre Lugoj și Timișoara Est, trenurile de călători vor circula cu 160 km/h, iar cele de marfă cu 120 km/h.
Proiectul prevede și modernizarea stațiilor, haltelor și a punctelor de oprire, construirea de pasarele, ridicarea nivelului peroanelor, reabilitarea clădirilor de călători, montarea de panouri fonoabsorbante pentru reducerea zgomotului, modernizarea echipamentului de telecomunicații și a podurilor, podețelor și a trecerilor la nivel.