Modernizarea căii ferate Caransebeș-Timișoara, scoasă la licitație de CFR. Investiția se ridică la peste trei miliarde de lei

CFR Infrastructură a scos la licitație, astăzi, modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș-Timișoara. Investiția se ridică la peste trei miliarde de lei, iar tronsonul pe care se vor efectua lucrările are o lungime de 94 de kilometri.

CFR Infrastructură a lansat, astăzi, licitația publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a două loturi din linia feroviară Caransebeș-Timișoara-Arad. Primul lot este cuprins între Caransebeș și Lugoj, iar cel de-al doilea, între Lugoj și Timișoara Est. La finalul lucrărilor, trenurile vor putea circula pe acest tronson care are o lungime de 94 kilometri cu o viteză de până la 160 km/h.

De asemenea, vor fi modernizate stațiile și haltele de pe această linie, vor fi construite pasarele și va fi ridicat nivelul peroanelor. Totodată, se dorește dublarea liniei pe toată lungimea și înlocuirea de poduri și podețe.

CFR Infrastructură mai intenționează și să construiască două clădiri de mentenanță în stațiile Caransebeș și Timișoara Nord și să monteze panouri fonoabsorbante sau alte soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot pe segmentele de cale ferată ce străbat localitățile. De asemenea, vor fi montate încălzitoare pe macaz pentru a combate efectele înzăpezirii liniei de cale ferată.

Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului de proiectare și execuție lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanțare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni de la aprobarea raportului procedurii”, scrie în anunțul de participare la licitație.

Valoarea totală estimată a investiției se ridică la 3,1 miliarde de lei, iar termenul limită pentru primirea ofertelor este data de 26 iulie, la ora 15.00.

Vă reamintim că și autoritățile locale și județene din Timiș și Caraș-Severin au început să facă primele demersuri cu scopul modernizării unei alte căi ferate importante, cu bani europeni. Este vorba de calea ferată Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră, pe care ar urma să circule un tren rapid. Mai precis, se dorește implementarea unei soluții de transport de tip „train-tram” pe ruta Reșița Sud – Bocșa – Timișoara Nord, care va lega Banatul Montan de Banatul de șes.