Constructorul viitorului drum de legătură Timișoara – autostrada A1 s-a mobilizat mai bine spre final de an. Reprezentanții CNAIR nu vor să înainteze o dată exactă pentru finalizarea lucrărilor, dar spun că descărcarea va fi gata în 2023.
Stadiul lucrărilor a ajuns la aproximativ 20%. În această toamnă, potrivit DRDP Timișoara, antreprenorul a avut un avans de 3%.
„Antreprenorul Todini Costruzioni S.p.A a avut o mobilizare mai bună și a făcut lucrări la terasamente și podețe. Antreprenorul lucrează și la structurile pasajelor, inclusiv la cel amplasat la conexiunea cu DN 69, zona localității Sânandrei, la pasajul de la autostrada A1, unde va fi un nou nod rutier (zona localității Pișchia) și la podul de pe drumul de legătură peste pârâul Măgheruș. Există în continuare lucrări pentru descărcarea arheologică în trei situri de pe traseul noului drum”, a transmis DRDP la final de ocotombrie.
Deși termenul de finalizare din contract este martie 2023, constructorul va termina abia anul viitor. Cel puțin asta a promis ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a fost de acord să acorde termen intermediar antreprenorului.
„Le-am cerut termene intermediare. (…) În noiembrie 2023 trebuie să fie dată în integralitate în circulație acea descărcare de pe A1, cum știm noi, la acel sens giratriu de la Sânandrei, pe DN, așa că anul viitor ar trebui să fie gata aceste lucrări”, a declarat Sorin Grindeanu la ultima vizită pe șantier.
Viitorul drum de legătură dintre autostradă și DN69 va avea 10 kilometri. Va porni de la intersecția ce duce spre localitatea Sânandrei, unde va fi construit un nod rutier. Se va putea circula cu maximum 100 de kilometri pe oră, iar drumul va avea două poduri noi, șase pasaje și trei noduri rutiere. Valoarea contractului este de 190 de milioane de lei, fără TVA.