Sedentarism versus mișcare

Corpurile noastre sunt menite să facă mișcare. Ne sunt proiectate pentru a sări, alerga sau merge. Din păcate, marea majoritate a populaţiei este sedentară. Oamenii pur şi simplu nu se “mișcă” suficient pentru a rămâne sănătosi. Exercitiul fizic este o cale extraordinară de a nega boala, de întarire a sistemului imunitar şi de păstrare a articulațiile și țesuturilor puternice și suple.

Remarcabil, acest lucru poate fi realizat printr-un regim de exerciții fizice, care durează mai puţin de 30-60 minute pe zi. Cum vă programaţi acele minute în cadrul activităţilor de zi cu zi poate fi foarte ușor pentru voi, dacă vă gestionaţi timpul cu înţelepciune.

Unul dintre fundamentele principale ale vieţii este acela de a mișca corpul vostru pentru a atinge un nivel ridicat de aptitudini fizice. Din punct de vedere evolutiv, corpurile noastre nu sunt făcute să rămână sedentare, ci dimpotrivă, ele sunt făcute să se mişte. Înainte de a evolua în timpurile moderne, noi oamenii, am avut nevoie să alergăm şi să vânăm pentru hrana noastră. Aşa cum atunci am putut face acest lucru, putem și acum doar că astăzi alergăm de plăcere.

Corpurile noastre sunt programate să se miște, aceasta este în ADN-ul nostru. Puterea şi vitalitatea din celulele noastre depind de circulaţie. Dacă nu, degradarea va fi rezultatul final al structurilor noastre celulare. Rezultatele sedentarismului duc la boală. Trebuie subliniat faptul că anumite forme de cancer se pot instala cu mai multă ușurință, astfel că, rezultatele ar putea fi devastatoare.

Organismul uman este un dispozitivincredibil şi se adaptează la orice cerință, fie pozitivă, fie negativă. Exercițiul fizic te face mult mai flexibil, creşte puterea, pentru a îmbunătăţi starea de bine şi stimuleaza pozitiv componentele fiziologice, emoţionale și mentale.
Sedentarismul înseamnă lipsa de mişcare. Acest lucru este sinonim cu degradarea corpului.

Organismul se va adapta întotdeauna fie la sedentarism, fie la miscare, dar prin mișcare aveți numai de câștigat. Sedentarismul nu aduce nimic bun. Să nu confundăm odihna cu sedentarismul.

Nu aveți destul timp? Începeți cu 15 minute de exerciții fizice de 3 ori pe săptămână și pe parcurs veți constata adevăratele beneficii pe propria piele. Ulterior, sunt sigur că pe zi ce trece, veți acorda mai multe minute exercițiului zilnic până veți ajunge chiar și la o oră pe zi.

Afară e vreme ploioasă și nu poți alerga, acasă preferi să te uiți la televizor, nu să faci exerciții. În cazul acesta sigur trebuie să cauți o sală de fitness, unde poți alerga sau să-ți faci exercițiile fizice, ca la carte. Mișcă trupul tău, nu fi sedentar!